1

Onderwerp: nat!!!

ik heb net mijn taart uit de vriezer gehaald (is al helemaal klaar op een paar kleine dingen na) en nu is het helemaal nat onderste laag is fondant bovenste taart is marsepein. ik heb hem nu in de koelkast staan zonder zak erom trek dit nog bij?? of moet ik er een zak óm doen? ik moet hem morgenvroeg meenemen naar mij werk :s  ik heb dit niet eerder gehad dat het zo nat is :/

2

Re: nat!!!

Ontdooien doe ik altijd in de koelkast in de doos. Als je hem zo los in de koelkast zet zegt men dat ie droog wordt... Zelf geen ervaring mee overigens!

3

Taart wordt nat, omdat er verschil in temperatuur is.
Altijd rustig ontdooien, dus dag van te voren uit vriezer, in koelkast en laatste paar uur uit koelkast naar buiten.

Ik ontdooi in een doos, niet in een zak, heb ik het idee dat het vocht niet weg kan.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Marianne schreef:

Taart wordt nat, omdat er verschil in temperatuur is.
Altijd rustig ontdooien, dus dag van te voren uit vriezer, in koelkast en laatste paar uur uit koelkast naar buiten.

Ik ontdooi in een doos, niet in een zak, heb ik het idee dat het vocht niet weg kan.

oo oke dan laat ik hem gewoon in de koelkast staan alleen kan ik hem het laatste uur niet uit halen ja kan wel maar dan moet ik om 5 uur al op en dat vind ik een beetje vroeg hahaah ik heb ook geen doos dat past niet in de koelkast :x  op goed geluk dan maar zolang het dan maar niet inzakt ben ik al blij...

thanks ben al een stukje rustiger hhaha