1

Onderwerp: structuurmat

ik heb onlangs een structuurmat gekregen, en daar wilde ik een 20 cm taartje mee bekleden.
tot een ca 4 cm onder de bovenkant ging het bekleden goed, maar verder naar beneden kwamen er vouwen en scheuren in het patroon.

hoe kan ik dit nu aanpakken, zonder dat het patroon vervormt of scheurt?

is er misschien een how-to van zodat ik kan zien wat ik verkeerd deed?

ik was al aan het zoeken, maar kon het niet echt vinden....

het filmpje van kwebbeltje (deze: http://www.youtube.com/watch?v=Z5jekiCt4jc) heb ik al bekeken, maar dat is niet waar mijn probleem zit, zo ver kom ik nog, maar het gedeelte wat daarna komt vind ik een probleem.

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

2

Re: structuurmat

niemand tips of advies?

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

3

als ik met de structuurmat werk, zorg ik ervoor dat ik hem ruimer en dikker uitrol als anders. Gaat eigenlijk altijd goed.

Enjoy the little things, for one day you may look back and realize they were the big things....

4

Ik vind het al een hele kunst om de fondant met de mat die kwebbeltje gebruikt op de taart te krijgen,met de onderlegger van ikea blijft hij eraan plakken hier maar minimaal.
Ga volgende keer sowieso eens royaal met poedersuiker strooien ipv crisco,wat eer ik hem van de mat afheb is hij ook van de structuurmat af,hoe doe jij dat?

If life gives you lemons, make lemonade!

5

ik heb mijn marsepein gewoon uitgerolt, en inderdaad wat dikker gelaten, omdat hij nog dunner wordt bij het inbrengen van de structuur.

toen heb ik de structuurmat eraf gehaald en de marsepein om mijn pvc buis gerolt en toen weer uitgerolt op de taart.
tot zo ver geen problemen eigenlijk.
maar toen de bovenkant mooi glad was moest ik de zijkanten gaan doen en toen vond ik het dus heel lastig om het glad en zonder het patroon kwijt te raken om de zijkanten te krijgen.

dus daar zoek ik dus nog goeie tip voor. (het liefst een howto)

6

Dikker uitrollen! Dat maakt echt het verschil! Maar ik denk dat je het nooit helemaal kunt vermijden dat het motief op de zijkant een beetje uitrekt...Natuurlijk door het gewicht vd marsepein he. Denk niet dat je het helemaal kan voorkomen...