1

Onderwerp: toef cupcake, waarvan?

waarvan maken jullie het liefst een toef voor bovenop je cupcake?
Wat is een beetjes stevig zodat het netjes blijft?
Graag jullie tips!

taart taart taart!

2

Re: toef cupcake, waarvan?

Botercreme of meringue botercreme, al dan niet met een smaakje of kleurtje werkt heel goed.

Ik geloof dat je de cupcakes dan ook met toef en al in kan vriezen, maar dat weet ik niet zeker; misschien kan iemand anders dat voor je bevestigen??

Voor de kinderen maak ik ze ook wel eens met een toef van eiwitschuim: http://www.maakjetaart.nl/home.php?PID= … mp;AID=125
Da's nog makkelijker, want dan kun je verder vooruit werken. Ik plak ze dan met een like botercreme of witte chocopasta op de cupcakes.

Suc6!  :thumb:

3

merinque botercreme staat nog op mn wensen lijstje een keer te maken dus dat ga ik zeker doen zodra ik tijd heb.
Ik oefen ze dan wel een keer met spuiten.
dank je voor de tips!

taart taart taart!

4

wat een leuke tip van de eiwit schuim!

5 Laatst bewerkt door Adrienne (26-09-2010 07:24)

Ik maakte eerder altijd toefjes met bc mix van de webshop en dat gaat prima en is heerlijk. De laatste tijd heb ik echter de meringue botercreme ontdekt: ietsej meer werk, maar lekkerrrrrr en d toef staat nog steviger.

Het recept van Marlies is qua stevigheid het beste, en is ook 100% veilig buiten de koelkast,  maar de meningen zijn verdeeld over de smaak: zelf vind ik het verrukkuluk, maar het is wel erg zoet ( :9 ;) )

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

6

zelf gebruik ik vaak mon chou als topping, met een kleurtje en smaakje dan nog erbij hé? ;)

7

Adrienne schreef:

Het recept van Marlies is qua stevigheid het beste, en is ook 100% veilig buiten de koelkast,  maar de meningen zijn verdeeld over de smaak: zelf vind ik het verrukkuluk, maar het is wel erg zoet ( :9 ;) )

zelf heb ik dit recept gebruikt maar bleef bij mij niet stevig. misschien toch wat fout gedaan. maar dit is toch geen meringue botercreme of wel?
ben net begonnen en probeer overal wat wijs uit te worden maar soms nog wel lastig  :P

8

janeway schreef:
Adrienne schreef:

n. maar dit is toch geen meringue botercreme of wel?
ben net begonnen en probeer overal wat wijs uit te worden maar soms nog wel lastig  :P

Nee, dit is geen meringue, daarvoor heb je eiwitten nodig :) Zeker de moeite waard om uit te proberen! Het recept voor Meringue botercreme staat bij de recepten op deze site :) Succes!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

123 meringue botercreme is een absolute aanrader, makkelijk en blijft mooi in model !

op youtube staat een how to !

10

ik heb de eiwitschuim geprobeerd,maar kreeg de schuim niet stevig!

**Liefs Ilona**

11

MamaNona schreef:

ik heb de eiwitschuim geprobeerd,maar kreeg de schuim niet stevig!

Dan zat er denk ik een heel klein beetje van de dooier bij! Hoeft echt maar een minidrupje te zijn dan lukt het al niet :(
Ik splits m'n eieren altijd in aparte bakjes en zodra ik 1 ei heb gesplitst gaat daarvan het eiwit in weer een ander bakje. Als ik met het splitsen een dooier kapotmaak gebruik ik het eiwit daarvan al bij voorbaat niet.

Of de mengkom was misschien niet geheel vetvrij?

12

ik heb wel eens eiwit met een beetje eigeel prima op kunnen kloppen...
maar idd was je kom vetvrij

13

:rolleyes:  whahah geen idee! hij was wel net daarvoor in de vaatwasser geweest en geheel afgekoeld enzo  :rolleyes:

ik ga het morgen overnieuw  proberen!

nog meer tips voor een goed resultaa(r)t??

**Liefs Ilona**

14

Ik heb laatst bramen kwarktaart vulling als toef gebruikt bij
de cup cakes, vond de toef zelf iets te klein, maar hij bleef
stevig en was heerlijk!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UFBF3ZQR.jpg

15

leuk geworden!  :thumb:

**Liefs Ilona**

16

MamaNona schreef:

leuk geworden!  :thumb:

Dank je wel(was voor mij de eerste keer toeven spuiten). Ze zijn wat te klein geworden en er hoorde nog een bloemetje op, alleen die zat er nog niet op bij de foto.