1 Laatst bewerkt door Diede (30-09-2010 20:59)

Onderwerp: 1e prijs en een 9 van de bakker!

Mijn dag kan niet meer stuk  :D
Ik heb meegedaan aan de taartenwedstrijd hier in Veghel. Daarmee heb ik de 1e prijs gewonnen, een Kenwood HB 723, een handblender. De taarten waren beoordeeld door een plaatselijke bakker in Veghel, van hem heb ik een 9 gekregen met het commentaar ontzettend creatief en mooi uitgevoerd en ook nog eens ontzettend lekker!

Hier de taart:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OWF3WAHJ-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KRZBWEZM-D.jpg

Chocolade biscuit met stukjes chocolade, een crispy chocolade laagje, een laagje chocolademousse, een laagje caramel en een laagje slagroom.

Edit: Er was geen thema voor de wedstrijd, ik had compleet de vrije hand, wat me de kans gaf dit kookeiland eindelijk eens te maken :) Hierbij nog een detailfoto, helaas de enige echte detailfoto die ik heb..

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CWBKBGSJ-D.jpg

2

Re: 1e prijs en een 9 van de bakker!

WAUW!! Hij is echt heeel mooi, zo'n keuken wil ik ook wel!!
En ondanks dat ik niet van chocolade hou, klinkt ie wel errug lekker hoor!!!
Gefeliciteerd met je taart én prijs!!

Geweldig leuke taart! Ik zou nog wel wat details nog dichterbij willen zien. Het lijkt me heel schattig, die aardappeltjes, de taart, de groente, de stokbroden. :)  Echt heel leuk, ik snap wel dat je de eerste prijs gewonnen hebt.  :Y

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

4

Gefeliciteerd!

Wat een geweldige mooie inieminie kleine details!
Heel mooi gedaan en hij lijkt mij ook enormmmm lekker!

www.hiptaartjehip.nl  Unieke taarten voor bijzondere momenten

5

Heel mooi, ik snap dat je een 9 hebt gekregen.....enneh die crispy chocolade laag, hoe doe je dat als ik vragen mag :P

groetjes karin

6 Laatst bewerkt door Diede (26-09-2010 14:20)

kaatje1 schreef:

Heel mooi, ik snap dat je een 9 hebt gekregen.....enneh die crispy chocolade laag, hoe doe je dat als ik vragen mag :P

Ik noem het zo, omdat het in de taart zo lekker knapperig smaakt :)
Eigenlijk is het gewoon chocolade smelten en het over de laag heen 'sprenkelen' met een theelepeltje. :)

7

Hele leuke taart! En idd zo mooi gedetailleerd!

8

Erg mooi! Zal af en toe wel een 'priegelwerkje' zijn geweest!

9

Die is leuk en gefeliciteerd met je 1e prijs!

10

Wat een mooie taart !
Gefeliciteerd met je prijs dubbel en dwars verdiend

11

Gefeliciteerd!! :thumb:

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

hij is echt heel erg mooi gemaakt.  :thumb:

carpe diem

Gefeliciteerd :Y .

Hij is erg leuk :thumb:
Ik heb een kookeiland voor 17 okt op mijn agenda staan, vind je het goed als ik hem opsla voor inspiratie??

14

Madame Gâteau schreef:

Gefeliciteerd :Y .

Hij is erg leuk :thumb:
Ik heb een kookeiland voor 17 okt op mijn agenda staan, vind je het goed als ik hem opsla voor inspiratie??

Natuurlijk!  :D

15

Diede schreef:
kaatje1 schreef:

Ik noem het zo, omdat het in de taart zo lekker knapperig smaakt :)
Eigenlijk is het gewoon chocolade smelten en het over de laag heen 'sprenkelen' met een theelepeltje. :)

Wat ook goed werkt ( ik doe dat meestal bij een mokkavulling) is zo'n zakje chocoladeglazuur over de snijkanten smeren, even laten uitharden, vulling erop en klaar!

Taart is geweldig! Hoop dat ik ooit ook zo goed wordt! En natuurlijk gefeliciteerd met je prijs!

Het belangrijkste blijft toch dat een taartje lekker is!!!

16

Hij is super leuk!!!!

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!

17

Gefeliciteerd! Erg leuke taart.  :thumb:

18

gefeliciteerd met je eerste prijs :thumb: ,wat goed ,echt een mooie taart en wat een heerlijke vullingen,vraag me af hoeveel laagjes het waren.
taartgroetjes Carla

19

carol schreef:

gefeliciteerd met je eerste prijs :thumb: ,wat goed ,echt een mooie taart en wat een heerlijke vullingen,vraag me af hoeveel laagjes het waren.
taartgroetjes Carla

Had het biscuit maar 2x door kunnen snijden. Maar doe eigenlijk altijd als iemand kiest voor meerdere vullingen, deze vulling op elkaar binnen een laag. Dat je echt de smaakcombinatie kan proeven. Anders heb je bij een hapje, misschien net maar de bovenste helft van de taart en zo niet de echte combinatie, als je snapt wat ik bedoel.
Ik heb dus crispy chocolade laagje, klein laagje chocolademousse, laagje caramel en een klein laagje slagroom op elkaar binnen een laag gedaan.

20

Wat een mooie! Wauw  :thumb: 

Wat leuk om te lezen hoe je dat doet met al die vullingen, daar kan ik nog wat van leren! Klinkt heerlijk in elk geval  :P

21

Heel erg leuk zeg! Super knap gedaan!
Gefeliciteerd!

22

Gefeliciteerd met je 1e prijs!
Hij is ook wel heel erg origineel en mooi uitgevoerd. Lijkt me erg leuk om te maken. Wat was de opdracht van de wedstrijd of had je de vrije hand?

De vulling klinkt erg lekker en inderdaad wel slim om de smaken soms bij elkaar te doen en niet apart in lagen. Bedankt voor de tip!

Groetjes, Diana
"Ik bak geen taart om te leven, maar ik leef om taart te bakken"

23

geweldig

24

Prachtig!!!

25

Van harte gefeliciteerd met je 1e prijs en van mij krijg je een dikke 10! :thumb:

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.