1

Onderwerp: Glanzende fondant

Een paar dagen geleden was ik Utrecht rondneuzen en ben bij een typisch taartwinkeltje gestopt om wat inkoopjes te doen. Ik was op zoek naar iets waarmee ik fondant glanzend krijgen, sprays of zo, maar ik kreeg te horen dat ik fondant glanzend kon krijgen door deze heel dunntjes vochtig te maken met water????! Dat kan toch niet? Of toch? Ik vroeg haar extra of ze snapte dat ik fondant bedoelde en geen marsepein, maar ze gaf aan dat ik fondant met een kwastje heel zachtjes nat kan maken......nooit geweten...is dat ook wel zo?
Heeft iemand nog andere gouden tips? Spray is ook zoooooo duur...11 euro per busje...water nagenoeg gratis...ik zag ook vet voorbij komen, maar is dat niet erg klef met verwerken?

It's like heaven, only better:)

2

Re: Glanzende fondant

Voor hoever ik weet gaat alles glimmen als je er water op doet, maar het droogt vanzelf weer op.Volgens mij ( ik zag zoiets bij cakeboss) moet je er een fohn op zetten. Dan gaat het mooi glimmen. Ik werk eigenlijk nooit met fondant dus de echte gouden tip zal ik niet hebben vrees ik.

3

Jij bent bij de tafel van 18 geweest :lol:

Daar maken ze nl altijd het fondant nat. Maar het kan hoor, je moet het uiteraard niet door en door nat maken, maar echt heel dunnetjes met een vochtige kwast.Dan smelt je fondant echt nog niet.
Ik doe het zelf overigens nooit, want ik hou weer niet van glanzende taarten :nooo

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

Ottolien schreef:

:lol:  :lol:  :lol: Dat was ook het eerste wat ik dacht!

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

5

nikki69 schreef:
Ottolien schreef:

:lol:  :lol:  :lol: Dat was ook het eerste wat ik dacht!

Allebei 10 punten :Y  :lol:
Dank je wel, ik was heel even aan het twijfelen aan de verkoopster...overigens niet Petra zelf....maar ze was erg aardig...dus mocht je het lezen, ik bedoel het niet slecht, ik heb alleen slechte ervaring met water :lol:

It's like heaven, only better:)

nou volgens petra zelf lust niemand fondant, dus ach... ene oor in, andere oor uit...

wat betreft die stomer van cake-boss... natuurlijk kun je dat niet vergelijken met een fohn, die doet iets heel anders :Y
Mocht je ook willen stomen, gebruik dan je strijkijzer en doe daar wat water in en druk even op het stoomknopje, dan heb je wel hetzelfde effect :Y

en **deze spray**  is geen 11 euro hoor, stukkie goedkoper :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs