1

Onderwerp: funcake botercreme mix

Ik heb laatst een zak botercreme mix gekocht. Kan ik deze ook gebruiken om af te smeren of alleen om de taart mee te vullen? Alvast bedankt voor de reacties!

2

Re: funcake botercreme mix

Ik geloof dat de meningen daarover verdeeld zijn.
Heb het zelf ook pas sinds kort in huis en vorige week geprobeerd op een baksel voor mezelf. Hij heeft 2 dagen in de koelkast gestaan maar de fondant ging er niet van smelten of wat ook, dus wat mij betreft kan het ook gebruikt worden om af te smeren.

3

Er is een smeltkans omdat er vocht in de mix zit. Je kunt dus de pech hebben dat je fondant van je taart afsmelt.  Met marsepein bekleden maakt het risico al heel wat kleiner. Bij mij is het nog niet misgegaan maar ik neem het risico alleen bij taartjes voor mezelf en als ik met marsepein bekleed. Succes

Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment!

4

ik heb het 1 keer geprobeerd en dat was een taart die de zelfde dag gelijk werd opgegeten en bij het aansnijden viel de marsepein er bij alle stukken vanaf....ik doe tegenwoordig alleen 1 op 1 of jam (gezeefd)

N-Joy Cakes

5

ik gebruik het alleen voor de vulling... voor het afsmeren gebruik ik altijd 1:1 botercreme

Happiness is a CAKE!!

6

Ik vind van wel, ik smeer er altijd mee af en ik heb geen last van smeltende taarten.
De truc is om je mix écht een uur te laten rusten voordat je de boter er door mixt :-)

Groetjes Melanie

7

Het is bij mij 1x mis gegaan, maar dat was wel met de mix die in de vriezer had gelegen. Ik doe ze denk maar nooit meer in de vriezer, blijkbaar wordt ie daar wateriger van.

8

dus als je de mix minimaal een uur laat rusten en dan verder mixd zou het geen probleem moeten zijn? hmmmmm......ik heb geloof ik weer een reden gevonden om een taart te maken voor mezelf hahahaha

N-Joy Cakes

9

Eventueel een klein beetje minder water gebruiken kan ook zodat de mix wat steviger wordt.  :)

10

Nooit problemen mee gehad :) Ik smeer altijd af met de mix

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen