1

Onderwerp: Botercreme veels te boterig??

Hoi hoi.

ik ben een beginnend taartmaakster en zou graag jullie expertise:) willen!!!

Mijn botercreme, die ik maak met de mix van funcakes, is veeels te boterig, ik vind het niet echt lekker.... Ik doe alles precies volgens de beschrijving, maar hij blijft te boterig.
Hebben jullie tips voor mij hoe ik mijn botercreme lekkerder kan maken?

alvast superbedankt!!

Re: Botercreme veels te boterig??

jazeker, lekker patidess erdoorheen!
of MBC

Ik zing mijn eigen wijsje!

enne deze:

200 gr witte chocolade
200ml slagroom uit een brikje
250 gr roomboter

De room laten koken en de chocolade in een kommetje doen. Als de room kookt die over de chocolade gieten en een beetje roeren tot alles opgelost is.Dit alles laten afkoelen. De boter tot room roeren met de kenwood en de afgekoelde room en chocolade er langzaam bijgieten terwijl de mixer draait. Als alles er onder is nog een tijdje op hogere snelheid laten draaien. Dit is dus eigenlijk ganache met boter.

Je kan er nog bloemsuiker onderdoen om hem nog zoeter te maken maar dat doe ik niet. Je kan hem in principe dadelijk gebruiken om te spuiten of tussen de taarten te doen.

(bij recepten staat heeeeeeeeel veel!!!  :Y )

Ik zing mijn eigen wijsje!

4

koekiemonster schreef:

enne deze:

200 gr witte chocolade
200ml slagroom uit een brikje
250 gr roomboter

De room laten koken en de chocolade in een kommetje doen. Als de room kookt die over de chocolade gieten en een beetje roeren tot alles opgelost is.Dit alles laten afkoelen. De boter tot room roeren met de kenwood en de afgekoelde room en chocolade er langzaam bijgieten terwijl de mixer draait. Als alles er onder is nog een tijdje op hogere snelheid laten draaien. Dit is dus eigenlijk ganache met boter.

Je kan er nog bloemsuiker onderdoen om hem nog zoeter te maken maar dat doe ik niet. Je kan hem in principe dadelijk gebruiken om te spuiten of tussen de taarten te doen.

(bij recepten staat heeeeeeeeel veel!!!  :Y )

dit klinkt goed. Maarre...wat bedoel je met slagroom uit een brikje :o
en kun je hiermee je taart ook afsmeren?

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

5

Gebruik je margarine of roomboter?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6 Laatst bewerkt door no2r (25-09-2010 18:26)

leuk die recept- ideeen, maar ik wou het eerst nog even houden bij gewone botercreme, of een simpele variant daarvan. Maar jullie recepten zijn zeker het onthouden waard!!

ik gebruik overigens (volgens het recept) roomboter...

7

Ok, da's goed. Dan snap ik het boterige niet  :think:
Mix je lang genoeg de boter romig? Probeer bijna tot het wit ziet. Laat je de mix ook wel minimaal een uur intrekken?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag