1

Onderwerp: Zou dit lukken? (afdruk in chocola)

Hallo allemaal

Ben bezig met een ganachetaart voor mijn mams, volgens mij gaat dat prima lukken.
Nou heb ik voor de decoratie een paar roosjes gemaakt bovenop en heb evt chocosticks.
Nou had ik voor de zijkant een paar ideetjes.
Zat te denken om witte choco te smelten en daarmee motief te spuiten op bakpapier en dan op zijkant te plakken.
Of gefeliciteerd oid ermee schrijven, maar dat word lastig lijkt me want dan zou je het van het papier af moeten halen en dat gaat natuurlijk breken. En in spiegelschrift schrijven gaat me ook niet lukken :P
Of met een struktuurrolletje (die van de xenos heb ik vandeweek gehaald) erover en dan repen snijden en kijken of ik dat heel voorzichtig op kan pakken en erop plakken.
Wat denken jullie?

2

Re: Zou dit lukken? (afdruk in chocola)

In spiegelschrift schrijven kan wel...
In Word kun je de tekst schrijven die je op je taartje wilt. Daarna kun je bij het uitprinten kiezen voor spiegelbeeld en het in spiegelbeeld uitprinten (dat doe ik ook altijd met printjes voor op een t-shirt). Vervolgens leg je over het printje een stuk plastic of bakpapier en trek je de letters gewoon over...

3

Pfff, kan je niet echt helpen, maar heb wel een oplossing voor schrift in spigelbeeld: Met een potloodje de tekst op een stuk bakpapier schrijven, dan omdraaien en overschrijven met de chocolade.

Groetjes, Katja

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

4

ja, zo simpel kan het ook :lol: (ik doe altijd alles op de pc en vergeet dan wel eens dat het ook makkelijker kan  ;) )

5

Met mijn handschrift is het verstandiger om de pc hiervoor te gebruiken. Vind het wel een fantastische tip!
Thanks dames!
Heb nu 2 lagen choco en dat vind ik eigenlijk wel goed zo. STaat nu in de koelkast op te stijven dus dan kan ik vanmiddag of vanavond ff aan de pruts voor de witte choco :)

6

Nou tis niet gelukt :P
Ja met het schrijven wel, maar niet met op de taart 'plakken' maar denk dat dat meer met mijn ongeduld te maken had hihi.
In ieder geval is de taart nu helemaal klaar en ga nu bezig met de foto's plaatsen.

7

Heb je het in 1 woord geschreven of allemaal losse letters?
Denk (hoop  :/  ) dat dat laatste makkelijker is dan een heel woord van het papier los te moeten maken.

Groetjes, Katja

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

8

Had het in 1 woord geschreven, vond ik mooier :)