Onderwerp: Emme Bedankt! goede recept rolbare witte chocolade.

Hoihoi Iedereen,

Ik had beloofd het te laten weten hoe het mij af is gegaan.
Ik heb nu net de rolbare witte chocolade gemaakt  en het is werkelijk EEN WERELD VAN VERSCHIL!!
Ik heb het gedaan zoals Emme uit Poperinge me heeft gezegd (Dankjewel Emme  :D )

De verhouding is gewoon 1 op 1, dus 200 gram witte chocolade en 200 gram glucose

Absoluut geen water toevoegen, zoals mijn man me ook al had verteld.

Nou het was in no time klaar en helemaal goed. Ik ben zo ontzettend blij  :D  :D  :D .  Het was totaal niet meer brokkelig, echt helemaal top zo.

Jammer dat het hele verhaal mij 1,5 kilo chocolade heeft gekost, maar uiteindelijk ben ik er aan uitgekomen

Groetjes Joyce
Een gezellige taart is de moeite waard!

2

Re: Emme Bedankt! goede recept rolbare witte chocolade.

Heb je er geen foto van?

pluk de dag!

Ik mail je ff,heb een vraagje :o

Veel liefs Esther mv Nick en Sanne.

israa schreef:

Heb je er geen foto van?

Ik mail je ff,heb een vraagje

@ israa, waar wil je graag een foto van? van de brok rolbare chocolade of een cake bekleed met deze chocolade?

@Esther, ik heb je terug gemaild ;)

Groetjes Joyce

Jemig ik schaam de ogen uit mijn kop  :o  :s

Ik wou dus net de taart gaan bekleden en dit is ook niet de goede verhouding! Toen ik het maakte leek het perfect, maar het is net 1 grote kaugum bal  :think: .

Ik wil natuurlijk ook gewoon eerlijk zijn tegen jullie en ben helaas een beetje te voorbarig geweest.

Maar niet getreurd ik blijf proberen tot ik de perfecte witte rolbare chocolade heb gevonden.

De volgende keer zal ik dus ook niet zo voorbarig zijn.

De bovenstaande verhoudingen van 1 op 1 klopen dus niet!

Iedereen die ik spreek van koks en pâtisiers zeggen dat water bij chocolade een echte no no is, dus ik vogel het nog wel uit.

Bij deze nogmaals sorry.

@ Esther, ik hou je op de hoogte voor de juiste verhouding.

Groetjes Joyce

6

:lol:  IK wilde graag zien welke structuur het geheel heeft....Of anders inderdaad de taart zelf.
Maar ik lees al dat het niet gelukt was.
Bedankt voor je eerlijkheid, zou zonde zijn geweest als wij het gingen maken, en het dus totaal niet uitrolbaar is.

Succes :thumb:

pluk de dag!

7

Bedankt voor de update Joyce, ik blijf deze topic ook volgen! Ik heb ook altijd ruzie met dat recept... Heb zelf ook nog geen oplossing kunnen vinden...  :s