1

Onderwerp: Luchtige brigadeiro-vulling

Via mijn (Braziliaans) schoonzus krijg ik wel eens opdrachten. Nu willen de meeste doce de leite-vulling. Daar deed ik dan meestal een bc-vulling bij (praline of chocolade). Nu wil iemand een brigadeiro-vulling. Ik heb deze al eens eerder gemaakt. Uit een potje en smeerbaarder gemaakt met geconsendeerde melk. Maar dit was nog best wel plakkerig. Nu wil eigenlijk een luchtigere vulling. Maar hoe te maken?
PS ik ben niet zo ervaren met vullingen. Meestal gebruik ik vlaaivulling+bc.

2

Re: Luchtige brigadeiro-vulling

Niemand?
Ik heb een beetje gegoogled en naar recepten op DLT gekeken. Nu zat ik te denken aan slagroom. Maar zal ik dan de slagroom eerst kloppen en daar dan de brigadeiro bij spatelen OF wanneer de brigadeir is afgekoeld, er (ongeklopte) slagroom bijdoen en dit dan mixen? Als dit al kan....
Ik heb hier al eerder een vraag over gesteld in het 'brigadeiro-topic', maar de brigadeiro werd wel dunner maar niet echt veel mousse-achtig

3

In dit topic (bij berichtje 7) staat een recept voor bounty vulling.
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=108048
Misschien zou je met de brigadeiro hetzelfde te werk kunnen gaan?
Ik kon het niet echt vinden, maar brigadeiro's zijn toch chocolade balletjes met hagelslag er omheen?

4

Maar als dit het recept is voor een Brigadeiro:

* 1 Eetlepel boter
    * 4 Eetlepels chocolade(of cacao)poeder
    * 300 ml Gecondenseerde melk.

Dan lijkt het mij ook wel logisch dat het niet echt luchtig wordt  :+

Slagroom is een optie, en dan stukjes brigadeiro erdoor.. Of brigadeiro's in 4 snijden en op je laag BC leggen tijdens het vullen

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

Ik had laatst ook wat dulce de leche over en dat heb ik door de mbc gedaan, errug lekker.
Brigadeiros heb ik ook 1x gemaakt. Misschien als je het wat minder lang kookt, dan blijft het volgens mij wat vloeibaarder toch? En dan door de slagroom of mbc ofzo.

6

Bommeltje schreef:

Dan lijkt het mij ook wel logisch dat het niet echt luchtig wordt  :+

Nee, dat weet ik, vandaar mijn vraag of het wel kan. Een mars is ook niet luchtig maar kan je, volgens het recept hier, wel luchtig maken. Ik dacht aan iets vergelijkbaars.
Djehr....volgens mij is alleen de vulling van de balletjes de brigadeiro. Een stugge dikke pasta-achtig iets. Ik wil 'm als vulling iets smeerbaarder en luchtiger. Net als bc .Op braziliaanse sites staan ook recepten van brigadeiro-taarten. Maar geen mousse...... :nooo.
Ze willen dulce de leche met kokos erdoor. Mijn idee was dus om 2x (luchtigere) brigadeiro en 1x dulce de leche+kokos. Anders wordt het zo zwaar. Twee plakkerige vullingen.