1

Onderwerp: HELP fondant gekleurd met cacao, valt uit elkaar

Ik heb fondant gekleurd met cacao... en nu is het heel droog en korrelig. Er zit al een redelijk wat crisco doorheen..  Het ziet er heel soepel uit, maar zodra ik ga rollen, komen er overal piepkleine scheurtjes, en valt het fondant in dunne horizontale laagjes uit elkaar. HELP... is heir nog wat aan te doen?

Re: HELP fondant gekleurd met cacao, valt uit elkaar

poeh, nog meer crisco erdoor heen? Het zal wel flink droog zijn geworden door de cacao, misschien trouwens een paar drupjes water erdoorheen?  :think:

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

tipsytaartje schreef:

poeh, nog meer crisco erdoor heen? Het zal wel flink droog zijn geworden door de cacao, misschien trouwens een paar drupjes water erdoorheen?  :think:

Ja. Het wordt veel droger door toevoeging van cacao, dus een paar druppeltjes water erbij en het is weer goed te kneden. ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

4

ik dacht dat fondant absoluut niet met water in aanraking mocht komen?

Ik moest die taart bekleden voor een workshop morgen, dus ik heb de fondant maar in de magnetron gedaan. Taart bekleed, maar wel lelijke scheuren  :/  vooral bij de overgang bovenkant/zijkant...  volgende keer water proberen.

als je fondant in een normale staat is, dan wordt je fondant extra plakkerig van water, omdat suiker en water doet smelten :)
als zoals in jouw geval de fondant te droog is, is enkele druppeltjes water juist goed. :Y wel echt per druppeltje oid, doseren :Y

groetjes Tirza     

6

Even een vraagje over het kleuren met cacao:
Wat voor verhouding neem je aan?
En wordt ie ook mooi bruin net als de chocoladefondant???

Speur het hele forum af, maar kan het niet echt vinden.

Alvast bendankt

nee zo donker wordt het niet, dan moet je wel heel veel hebben, de donkerte van chocofondant is moeilijk na te bootsen :S

groetjes Tirza