1

Onderwerp: Vulling van aardbeien met slagroom en ???

Hallo,

Ik moet binnenkort een taart maken met verse aardbeien en slagroom. Logische combinatie lijkt me. Ik vraag me alleen af of het nog iets uitmaak hoe ik de taart hiermee vul.
Ik dacht zelf gewoon 1 laag met slagroom (moet hier nog klopfix of iets anders doorheen?) en 1 laag met aardbeienjam en verse aardbeien. Afsmeren met aardbeienbotercreme.

Is dit de beste manier of wordt een laag met alleen jam en aardbeien erg droog en kan ik de aardbeien dus beter door de slagroom doen ofzo?
En wat als ik ook patidess aardbei door de slagroom doe, is dit too much aardbei in een taart?  :/  Misschien dan liever gewone botercreme erbij?

Iemand enig idee wat het lekkerste is??

2 Laatst bewerkt door ThijsYmke (24-09-2010 18:03)

Re: Vulling van aardbeien met slagroom en ???

Hoi!
Ik zou sowieso wat klopfix door de slagroom doen, dan blijft ie wat beter op je taart liggen omdat ie wat steviger is... Ik zou de aardbeien inderdaad door de slagroom doen, lijkt mij het lekkerst.
En dan de rest wat je noemde gewoon gebruiken! Je moet alleen wel van aardbei houden ;)
Je zou ook eens in het receptentopic kunnen kijken, daar heb je een hele lijst met combinaties van vullingen! Daar staan de lekkerste dingen tussen...

Succes!!

in mijn dromen maak ik de mooiste taarten...
Ook voor printjes op icing en frosty!

3

Ik had idd al gekeken in die receptenlijst,maar omdat het verzoek was aardbeien met slagroom, wilde ik daar niet teveel van afwijken.
Ik heb uiteindelijk de slagroom gemengd met een heel klein beetje patidess en de aardbeien daarop gelegd, beide laagjes hetzelfde. En de botercreme neutraal gehouden.
Uiteindelijk is ie erg lekker geworden!! :P

4 Laatst bewerkt door puck (26-09-2010 12:26)

Ik vul twee lagen met aardbeienjam, laagje slagroom zonder suiker (want door de marsepein is te taart zoet genoeg), maar mét klopfix en duw en wat halve verse aardbeien in. Volgende laag dus weer eerst jam, slagroom en aardbeien. werkt prima! :Y

Er is nooit iets groots bereikt zonder enthousiasme (Emerson)