1

Onderwerp: Cakjes worden zo bruin

Hoi allemaal,

Ik ben een beginnende bakster..

Ik kon het zo snel niet terugvinden.... ik heb van morgen (cup)cakes gebakken met cupcakemix en in zo'n muffinblik . De eerste keer op 180 graden (hete lucht oven), bakplaat in het midden en 18 min, toen vond ik ze erg bruin.

2e keer bakplaat onderin gezet weer op 180 graden en 16 min. toen iets minder bruin, maar nog steeds niet zoals het hoort volgens mij.

en uiteindelijk de 3e keer op 160 graden en 18 min, nu zijn ze wel wat lichter geworden...

Hoe lang doen jullie de cakjes? en op hoeveel graden? Op een bakblik of rooster en welke hoogte?

Hoop dat iemand mij kan helpen..Alvast bedankt voor jullie reacties :D

2

Re: Cakjes worden zo bruin

hetelucht kan er wel voor zorgen dat de boel wat sneller gaat, ik laat ze er meestal max 15 min inzitten

3

Ik bak op 160 graden hetelucht en dan inderdaad ongeveer 18-20 minuten. Als je op 180 graden hetelucht bakt kun je dat vergelijken met 200 graden elektrische oven. En dat is best heet voor cake

4

ik bak ook met hete lucht op 160 graden.Ook zo'n 18 a 20 minuten.
Ik gebruik een blik en dat zet ik op een rooster.Het rooster schuif ik in het midden van de oven.Gaat hier prima :Y.

groetjes mariska

5

Dank je wel voor de snelle tips!

Mijn zoontje wil ze cakjes trakteren maandag, dus zondag gaan we weer aan de slag en doen we het volgens jullie tips! :Y

6

Eigenlijk doe je het heel goed. Gewoon uitproberen. Het verschilt per oven. Bij mij zijn er in het begin ook heel veel cupcakes de vuilnisbak in gegaan :lol: