Onderwerp: mag machine uitzoeken,wil kichtenaid,maar welke??

hallo allemaal..
na het uitpluizen van het forum ben ik tot de conclusie gekomen dat ik erg graag de kitchenaid wil....

nu mag ik van mijn schoonvader een machine aanschaffen tot een bedrag van 500 euro!!!! wat een schat he....

ik ben al aan het speuren geweest naar de machines,maar er zijn natuurlijk een aantal verschillende,en ik wil hem zo comlpeet mogelijk en uiteraard de beste.

welke kan ik het best kiezen qua type?

Life Is Not Measured By The Breath We Take But By The Moments That Take Our Breath Away!!
voor de leukste workshops en cursussen in Haarlem www.deleukstetaartenshop.nl/haarlem

2

Re: mag machine uitzoeken,wil kichtenaid,maar welke??

ik heb zelf een artisan keukenrobot gehad en vond deze niet erg prettig omdat er constant een laag beslag op de bodem van de mengkom bleef liggen die je later met de hand er doorheen moest mixen.

ik heb nu de kenwood chef en ik kan niet meer zonder!!!

N-Joy Cakes

3

De meeste hebben er een uit de artisan serie, dat is de beste voor die prijs.

4 Laatst bewerkt door fruitcake (22-09-2010 10:59)

Ik heb deze gekregen:

www.alatest.nl/reviews/mixer-blenders/kitchenaid-artisan-ksm150ps-eic/po3-47733466,350/ en ben er superblij mee. De garde is instelbaar, zodat je hem ook kan laten zakken als niet alles gemixed wordt zoals NIQ zegt.

En je kunt er nog allerlei accessoires voor kopen, zoals een pastamachientje (voor plakken marsepein of fondant) en nog veel meer.

5

NiQ schreef:

ik heb zelf een artisan keukenrobot gehad en vond deze niet erg prettig omdat er constant een laag beslag op de bodem van de mengkom bleef liggen die je later met de hand er doorheen moest mixen.

ik heb nu de kenwood chef en ik kan niet meer zonder!!!

Heb daar zelf niet zoveel last van, maar het schijnt dat je daar speciale kloppers voor hebt.

Ik moet trouwens wel zeggen dat ik vind dat de kitchenaid erg veel herrie maakt.

6

Mazzelkont!Ik heb geen verstand van de kitchen-Aid maar laat je goed voorlichten.Er zijn zoveel soorten.Succes enne...gefeliciteerd.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

7 Laatst bewerkt door djehr (22-09-2010 12:46)

Heb ook een Kitchenaid Artisan (type 5KSM150, 300 Watt) en ben er heel erg blij mee. Garde is inderdaad verstelbaar dus heb geen last van beslag dat op de bodem blijft. heb er in de loop van de tijd ook wat accessoires bij gekregen. met name de rasp-set gebruik ik veel. Pastaset heb ik er niet bij omdat ik al een losse pasta machine had. Hij maakt best wat geluid (zoals eigenlijk alle mixers) maar ken de Kenwood niet, dus weet niet of die stiller is.

jaaaa superrr he...ik ben zoo blij..
maar jullie brengen me wel weer in twijfel

wat te doen,misschien toch een kenwood??liep net langs de winkel en zag er een voor 329 euro...is de kmc560

zag er erg goed uit,en volgens de verkoper is kenwood handiger,omdat je makkelijk onderdelen kunt bestellen enzo..

ppff nog maar even heel goed pluizen

Life Is Not Measured By The Breath We Take But By The Moments That Take Our Breath Away!!
voor de leukste workshops en cursussen in Haarlem www.deleukstetaartenshop.nl/haarlem

9

ilonka huisintveld schreef:

jaaaa superrr he...ik ben zoo blij..
maar jullie brengen me wel weer in twijfel

wat te doen,misschien toch een kenwood??liep net langs de winkel en zag er een voor 329 euro...is de kmc560

zag er erg goed uit,en volgens de verkoper is kenwood handiger,omdat je makkelijk onderdelen kunt bestellen enzo..

ppff nog maar even heel goed pluizen

Zelf heb ik een half jaar geleden een kitchenaid aangeschaft en ben er erg blij mee! Voor kleinere hoeveelheden iets minder, maar ja dat komt bijna niet voor ;)
Ik zat ook te twijfelen of ik niet voor een Kenwood zou gaan, maar in de winkel waar ik hem gekocht heb verkochten ze geen Kenwood meer omdat de service heel slecht was. Tja... dat is natuurlijk 1 verhaal en of het echt zo is weet ik niet. Ik vind service wel belangrijk... helemaal als die kapot is.. dan wil ik zo snel als mogelijk geholpen worden.

Succes in het maken van jouw besluit!

10

Waar je ook naar moet kijken is het aantal Watt dat de machine heeft. Hoe meer watt, hoe meer de machine aankan. Als je naast taartjes bijvoorbeeld ook brooddeeg of koekjesdeeg wilt maken kun je met mijn machine van 300 Watt maximaal 800 gram deeg kneden.
De kenwood KMX50 is bijvoorbeeld 500 Watt en kan 1,3 kg deeg aan

11

djehr schreef:

Waar je ook naar moet kijken is het aantal Watt dat de machine heeft. Hoe meer watt, hoe meer de machine aankan. Als je naast taartjes bijvoorbeeld ook brooddeeg of koekjesdeeg wilt maken kun je met mijn machine van 300 Watt maximaal 800 gram deeg kneden.
De kenwood KMX50 is bijvoorbeeld 500 Watt en kan 1,3 kg deeg aan

Het wattage zegt zeker niet alles aangezien de aandrijving van kenwood en Kitchenaid beide anders werken en dus niet te vergelijken zijn  :) 
Onderling tussen de kenwoods is het wel te vergelijken uiteraard.

12

Toen ik een keukenmachine wilde was mijn eerste keus ook een Kitchenaid.  :)  Maar toen ik online wat vergelijkingstest ging lezen en de mogelijkheden van de diverse machines naast elkaar heb gezet kwam de KitchenAid niet eens meer in de top 5 uit.  :(

Ligt misschien ook aan de eisen die ik stelde, maar met een beetje eisen, brooddeeg, grote van de kom (5 liter), uitbreidbaarheid van de machine, Wattage, energieverbruik en ook niet onbelangrijk de service bij eventuele reparatie.

Ik kwam vervolgens uit bij de Bosch MUMA1.  :Y Heb hem nu meer dan 1 jaar en het is echt een top machine.  :cool:  Als je online googled zijn er nu zelfs al mogelijkheden voor onder de € 400,-. :Y
Goed degelijk merk, met veel meer opties dan de KitchenAid.

Maar als design belangrijker is dan functionaliteit, dan moet je een KitchenAid kopen, zou wel de stekker er vanaf knippen dan  :P

13 Laatst bewerkt door ilonka huisintveld (22-09-2010 14:17)

ha ha ha ha
nee design is echt niet bellangrijk voor me(wel meegenomen),gaat mij echt om degelijkheid,funtcie en mogelijkheden..

ik ga ook eens even gluren nar die bosh dan...(keuze word wederom groter) thhnxx

14

je hebt ook keukenmachines van assistent ik weet niet of iemand die al kent maar die kwam ik vorige week tegen in een luxe kookwinkel. deze hebben een kom van 7 liter!! en kunnen ook marsepein kneden (wel dan minimaal 1 kg omdat de bak zo groot is)

www.lil-suz.blogspot.com voor meer over mijn creaties

dank jullie wel voor het advies...

coffee...is dit wat?

ziet er erg goed uit moet ik zeggen Bosch MUM86S1 Professional

nog even goed vergeleken,maar vrees dat de kitchenaid toch gaat afvallen, omdat ik er meer mee wil kunnen dan alleen biscuit mix maken

word vervolgd  ;)

16 Laatst bewerkt door fruitcake (22-09-2010 20:18)

Ik kreeg een heel kookboek bij de Kitchenaid, maar je kunt er echt van alles mee mixen, hoor, niet alleen biscuitmix. Ik wil je niet in verwarring brengen, maar het is echt een profi machine...
En ik vind hem persoonlijk een stuk stiller dan mijn oude handmixertje....

Ga anders eens naar zo'n kookwinkel en laat je goed voorlichten.

17

Heb ook even mee gekeken de Bosch kwam als beste uit de bus ....en was ook sterk af geprijsd..dus zal man lief ook eens aan kijken .Maar ja ,jullie bakken veel meer dan ik en vind het dan weer jammer  om de machiene te kopen en ik heb ook nog andere wensen  :Y  :rolleyes:  :cool:
En tja de euro,s zijn duur  :s  en je kunt het maar een keer uitgeven  :rolleyes: tenminste ik wel ...

Gr van mij

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

18

Valy schreef:

Ik moet trouwens wel zeggen dat ik vind dat de kitchenaid erg veel herrie maakt.

Wat grappig; ik werkte eerst met een Kenwood , en toen ik eenmaal m'n KA had vond ik het net een zacht snorrend naaimachientje, in vergelijking :lol:

Ben dus erg blij met m'n KA Chrome :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

Kunnen jullie machines ook marsepein kneden. Zeker als je veel marsepein maakt gaan je polsen en handen op geen gegeven moment pijn doen.
Iemand een goede tip/machine? :)

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

20

zoethoudertje schreef:

Kunnen jullie machines ook marsepein kneden. Zeker als je veel marsepein maakt gaan je polsen en handen op geen gegeven moment pijn doen.

Is geen aanrader  :nooo Hij lijkt het wel aan te kunnen, maar het schijnt de motor zodanig te overbelasten dat het op den duur je mixer gaat kosten :( Broodbakmachine schijnt wel te kunnen :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

Adrienne schreef:
zoethoudertje schreef:

Is geen aanrader  :nooo Hij lijkt het wel aan te kunnen, maar het schijnt de motor zodanig te overbelasten dat het op den duur je mixer gaat kosten :( Broodbakmachine schijnt wel te kunnen :Y

Die heb ik ook thuis staan. De broodbakmachine verwarmt het deeg ook een beetje, dan wordt het wellicht soepeler. Misschien toch maar eens een mailtje sturen naar panasonic :)
Bedankt voor de tip!

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

22

eerlijk; die artisan is leuk om soms te gebruiken maar echt t goedkoopste KA model. maar de rest is veeel duurder en moeilijker te krijgen, je hebt met een lift (k5/k50) en die is veel beter en werkt fijner maar daar betaal je ook voor.

23

Ik heb zelf de K50, (met lift) werkt heerlijk, en kan ook goed wat kleinere hoeveelheden aan.  Ook met de hoeveelheid voor een 35 cm taart heeft hij geen moeite.
Je betaalt wel wat meer, maar dan heb je ook wat.

Succes ermee, kijk maar eens bij de webwinkel van suprise kookgerei, daar staan alle types op een rijtje.

24

ik ben ook op zoek en zie hier verschillende types maar dat is allemaal al vanaf jan.. iemand nu nog tips??

25

Ik heb ook de Artisan en ben er heel tevreden over. Geluid vind ik heel acceptabel. Alle mixers zullen vast wel herrie maken.
Ik had laatst een kapsel gebakken in een vorm van 28 rond en 10 hoog en dat kon de KA prima aan. (was ook wel t maximale)

Maar ook voor 1 pakje slagroom heb ik m prima kunnen gebruiken.