1

Onderwerp: Zoals het hoort: even voorstellen

Hi forumlezers,

Ik ben nieuw op dit forum en stel me graag aan jullie voor. Ik schrijf onder de naam wickbakt, ben 32 jaar en woon in een prachtig dorpje onder de rook van Utrecht.
Sinds een half jaartje heb ik het taartenbakken ontdekt en er is een heerlijke wereld voor me opengegaan. Zoals ik gekscherend wel eens zeg: tis een soort van kleien for adults!  :D

Leuk om jullie te leren kennen en ik hoop dat ik hier gezellige medebakkerts ontmoet.

Tot baks!

2 Laatst bewerkt door ThijsYmke (23-09-2010 13:38)

Re: Zoals het hoort: even voorstellen

Hoi hoi!

Welkom op dit zeer verslavende forum!!
Heb je je taartstandaard al gevonden?? :lol:

in mijn dromen maak ik de mooiste taarten...
Ook voor printjes op icing en frosty!

3

Welkom!

Volg je hart...want dat klopt!

4

Hoi Marielle en Monique,

Wat leuk dat jullie reageren! Leuk jullie digitaal te ontmoeten. Hoop nog veel meer leuke bakmates tegen te komen.
Ik heb nog geen verdere reacties op m'n taartstandaardverzoek. Iemand vroeg of ik 'm niet wilde kopen, dat wil ik best, maar dan wel een tweedehands. Dat zet ik anders nog wel even in dat berichtje.
De neef van mijn vriend gaat trouwen en ze hebben gevraagd of ik hun bruidstaart wil maken, ik vind het een enorme eer en een onwijze uitdaging. Ik ben echt een taart-nono, kan alleen nog maar enkele lagen maken en heb ook geen site ofzo, maar ik wil het allemaal dolgraag leren.
Ik zie dat jullie mooie sites hebben, dus ik zie in elk geval daar ook een uitdaging voor mezelf. Leuk!

5

Hey!
Dat is een mooie uitdaging zeg, een bruidstaart!! Mocht je tips en trucs willen dan kan je me altijd mailen en via de zoekfunctie hier kom je ook een heel eind!!

in mijn dromen maak ik de mooiste taarten...
Ook voor printjes op icing en frosty!

6

Welkom op dit gezellige forum.
Wat spannend als eerste een bruidstaart. Ik weet waar ik het over heb omdat dit bij mij ook zo was. Ik beloofde mijn zoon en schoondochter een bruidstaart te maken terwijl ik nog niet veel meer dan een appeltaart gebakken had. Ik ben toen ook op deze site terechtgekomen en heb er heel veel van geleerd. Dat gaat jou ook vast lukken. Ik heb het taartenbakken niet meer los kunnen laten en beleef er nog heel veel plezier aan.
Helaas kan ik je niet helpen aan een taartstandaard.
Succes met je project.

Groetjes en allemaal veel creativiteit toegewenst door DORIEN
http://www.mijnalbum.nl/album=v6vmltxe

7

miesja schreef:

Welkom op dit gezellige forum.
Wat spannend als eerste een bruidstaart. Ik weet waar ik het over heb omdat dit bij mij ook zo was. Ik beloofde mijn zoon en schoondochter een bruidstaart te maken terwijl ik nog niet veel meer dan een appeltaart gebakken had. Ik ben toen ook op deze site terechtgekomen en heb er heel veel van geleerd. Dat gaat jou ook vast lukken. Ik heb het taartenbakken niet meer los kunnen laten en beleef er nog heel veel plezier aan.
Helaas kan ik je niet helpen aan een taartstandaard.
Succes met je project.

Hoi Miesja,
Jij hebt inderdaad een vergelijkbare situatie gehad met de bruidstaart. Voor mij is het ongeveer hetzelfde, alleen heb ik dan wel al een paar keer een gedecoreerde taart gemaakt, maar een bruidstaart is andere koek, zullen we maar zeggen. Ook loop ik nog tegen allemaal taartprobleempjes aan zoals dat ik hem niet recht/straks kan krijgen. Ik krijg dan van dat gebobbelde marsepein. En het lukt mij niet om de laatste rimpel weg te krijgen bij het over de taart straktrekken van de marsepein.
Genoeg te leren nog!
Gisteren gehoord dat ik (voor het eerst) tante ga worden, dus ik zie in ieder geval nog een taartenuitdaging! leuk!!!
Groetjes