1

Onderwerp: dummie plakt

ik heb voor de psz een dummie gemaakt
met marsepein ik heb hier thuis in de kast ook dummie's van marsepein staan en die worden keihard na een tijdje
alleen bij de psz gaat hij helemaal plakken
heeft iemand een tip voor mij?

het leven is een groot feest,je moet alleen zelf de slingers ophangen            /

2

Re: dummie plakt

Dan is de luchtvochtigheid op de PSZ hoger, niks aan te doen!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

dan is de luchtvochtigheid in de psz te hoog.
Ze kunnen van die vochtvreters kopen, of als ze een luchtontvochter hebben die aan zetten.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

bedankt voor je reactie tom poes
maar kunnen ze hem dan straks weg gooien?
ik zat te denken om hem mee naar huis te nemen en hem hier hard telaten worden als dat nog kan en hem daarna weer daar neer te zetten ?

het leven is een groot feest,je moet alleen zelf de slingers ophangen            /

nou, op dit moment is de luchtvochtigheid zo tussende 75% en de 80%, dat is vrij hoog. maandag zit het weeer rond de 55%, dus wat lager.

Maar... ik zou de directie van de pzs even vragen hoe dat sowieso in dat gebouw zit, want hoge lcuhtvochigheid is niet goed voor je gezondheid. als dit even tijdelijk een paar dagen is, dan is dat niet erg, dat is overal zo, maar bijvoorbeeld in vochtige kelders (toch tompoes? ;) ) of nieuwbouwhuizen enzo, is het altijd erg vochtig en zeker als er een pzs is het gebouw zit, lijkt mij dat zaak om er wat aan te doen...

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

Dat helpt niet.... :( !
Dan droogt íe inderdaad thuis weer op, maar wordt hij weer opnieuw plakkerig als hij weer terug gaat naar de PSZ.
Misschien dat ze de dummy daar op een andere plek kunnen bewaren, een goede droge kast, kamertje waar goed de verwarming aan is in de winter, stookhok... zoiets?
Ik heb nu in mijn kelder ook 2 geheel verpieterde dummy's staan :(!
Ik heb wel eens begrepen dat een goed uitgeharde taart met fondant erop iets beter tegen vocht kan!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

7

het is een oud gebouw hij stond eerst in het lokaal maar omdat de zon daar nogal scheen staat hij nu in het koppieerhok een kleine afgesloten donkere ruimte leek mij wel geschikt
dat wordt dus een ander plekje zoeken
bedankt voor jullie reacties!!