1

Onderwerp: uithard tijd tiara

Hallo,

Kan iemand mij zeggen hoeveel tijd ik moet rekenen om en tiara in fondant te laten uitharden??  Ik zou tegen 10 oktober een exemplaar moeten hebben, en ik zou niet willen dat hij niet hard is omdat ik te laat begonnen ben...

Alvast bedankt!

Florijn

Re: uithard tijd tiara

dat ligt eraan hoeveel tylose je erin stopt en aan de luchtvochtigheid in je huis. het kan dat hij binnen een dag droog is, maar het kan ook wel heel veel dagen langer duren.
ik zou gewoon ruim van te voren beginnen, zodat je, als hij bijvoorbeeld breekt, je nog een reserve-exemplaar kunt maken :Y

en wel de goede fondant gebruiken he, die uithardt ;)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Je kunt hem voor de zekerheid ook van pastillage maken, of half pastillage, half fondant met tylose. Dan weet je zeker dat hij echt hard wordt!

Sinds mijn laatste drie schoentjes waren ingestort door de hoge luchtvochtigheid ben ik helemaal om :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

4

Genoeg tylose gebruiken, donker en stofvrij wegleggen en wel zorgen dat hij niet luchtdicht afgesloten zit.

Zelf gebruik iik een taartdoos waar ik extra wat gaten aan de zijkant heb in gemaakt.

Niet in de keuken leggen, want daar kook je vaak is dus de lucht veel vochtiger dan bv in een hobbykamer waar geen water is!
zou hem nu gaan maken en inderdaad zoals tipsy ook al schrijf de juiste fondant gebruiken!

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

5

Thanx dames!!

Maareuh, wat is dan de 'juiste' fondant?? 

Ik zal toch al maar dit weekend een eerste poging doen (met de nadruk op allereerste!!)  Ik vind het best spannend!!

groetjes, Florijn

funcakes hardt niet uit  :nooo 
de andere fondants van de shop wel

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

Ok, dan komt het wel goed!! 

Bedankt!