1

Onderwerp: aarbeienmouse heel dun

help help help,
ik maak voor het eerst mijn eigen aarbeienmouse, recept van de site. nou blijft mijn mouse erg dun....komt dit nog goed?
mag ik eventueel meer gelatine toevoegen? of moet ik afwachten?en zoja, hoe lang?

2

Re: aarbeienmouse heel dun

Blijft je mousse te nat? voeg nog wat extra (opgeloste) gelatine en/of stijfgeklopte slagroom toe. Een zakje klopfix kan ook helpen.

Dit staat bij het recept, dus misschien nog iets toevoegen??

Maar is hij wel helemaal afgekoeld???

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

3

ja ik heb hem in koelkast staan, nu extra opgeloste gelatine toegevoegd...ben ik te ongeduldig?ik wil hem vanavond gebruiken om te vullen

4

Tja, volgens mij zijn we zeker in het begin  altijd erg ongeduldig en wil je de taart ook het liefst gelijk maken al is het 3 weken van te voren hahhaaa,  tja geduld is een schone zaak he!!!

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

5

helaas wel :D  ongeduld is mij middle name

6

Ik heb hetzelfde probleem...  :/ De cake wordt er soppig van en het afsmeren gaat moeilijker... Ik ben overgestapt naar kan en klare mous... Ook lekker hoor  :Y

7

beetje laat....maar beter laat dan nooit O-)
Ik maak ook altijd de mousse van de site en had er de eerste keer ook wat moeite mee.
Ik gebruik iets meer gelatine als aangegeven in het recept om dat ik dus ook de eerste keer had dat het te dun bleef.
Ik gebruik 5 blaadjes gelatine en echt maar een heeeel klein laagje water, mocht je het hebben klaargemaakt en is het na afkoelen nog steeds te dun, voeg gewoon nog wat opgeloste gelatine toe.
Ik merkte ook dat ik alles te snel wilde (goh....wat komt me dat bekend voor :D ), ik wilde het liefst gelijk door, in mijn enthousiasme.
Mijn laatste taart heb ik echt heel goed voorbereid, de slagroom een dag van tevoren in de koeling gezet, de aardbeienmousse ruim op tijd gemaakt zodat het genoeg kon koelen.....resultaat was dat het echt heel stevig was.....EUREKA :lol:
Zo een lang verhaal, maar ik hoop dat je er iets aan hebt :Y

groetjes karin

8

Ik heb er nooit problemen mee maar gebruik ipv 3 blaadjes gelantine, 4 blaadjes. Ik leg ze even in water.
Een klein beetje van de aardbeienpuree verwarm ik en daar los ik dan de (uitgeknepen) blaadjes gelantine in op. Deze 'prut' bij de rest van de aardbeienpuree en dan  de koelkast in (volgens recept, minstens een kwartier!).
Ondertussen maak ik dan de slagroom. En de rest volgens het recept verder...

Misschien heb je er iets aan.

Groetjes Maji