1

Onderwerp: meringue bc met margarine

Ik vroeg me af of het ook mogelijk is om meringue bc ook met margarine te maken? Of zou dat echt niet lekker zijn?

Het calorie- en vetgehalte van margarine is een stuk vriendelijker dan van roomboter en lijkt mij dan iets beter voor de lijnende taarteters.  O-)

Groetjes Ilse

2

Re: meringue bc met margarine

Liever een kleiner stukje van iets lekkers, dan een groot stuk yacks :S ;)

Bij mij is de stelregel bij alles wat taart of koek is: altijd roomboter :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

Ik heb wel eens gedeeltelijk blue band gedaan en dat ging wel goed en ik vond het niet yacks.... ;) !

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4 Laatst bewerkt door inge h (22-09-2010 18:35)

een keer gedaan en dat werd een ramp
margarine wordt niet hard\stijver, dus het blijft niet in vorm
zou het dan doen zoals tom poes\yvonne

ik heb wel een gebakken met margerine ipv boter en dat ging wel

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

Ik heb ooit per ongeluk ( omdat ik teveel tegelijk wilde doen) magarine gebruikt in de swiis merengue botercreme. NIET DOEN!!
Mislukte helemaal en vies!! Ik ben echt geen liefhebber van roomboter maar hier is het echt nodig. Ik doe er trouwens wel altijd vanille aroma in zodat het laatste beetje boter geur+smaak ook echt weg is ( vindt ik namelijk niet lekker)

Groetjes van Nicole!!

6

Okey, niet doen dus. Ik vind de tip om gedeeltelijk margarine toe te voegen wel een mooi alternatief. Scheelt toch weer een boel calorietjes. Doe je dan 50/50? En blijft de smaak dan hetzelfde?

Waar kopen jullie trouwens de smaakjes? Ik vul eigenlijk nooit met bc, maar als dit echt zo lekker is, wil ik het toch een keertje proberen.

Groetjes Ilse

Qua vetpercentage maakt het echt niet uit of je roomboter of margarine gebruikt. Het heeft nl allebei 80% vet.

Voor de lekker zeg ik: Roomboter! :)

Groetjes Karine

8 Laatst bewerkt door Mariska1984 (22-09-2010 19:43)

Ik zou het niet met margarine doen... wordt veel te boterig en dan is de romige smaak weg... :s Wat juist zo lekker is toch?

Ff een grapje tussendoor:

Ennuhh je moet niet alleen naar de calorietjes kijken  :P of neem je ook liever Cola light dan verse Jus ? :lol:

Roomboter bevat namelijk verzadigde vetten waarvan is aangetoond dat het geen negatief effect heeft m.b.t. hart- en vaatziekten :Y

Groetjes Maris
www.ovenheerlijketaartjes.nl hier kan iedereen mijn taartjes bewonderen :D en tegenwoordig ook op www.taartjesvanmariska.hyves.nl

9

Kaatjekikker schreef:

Qua vetpercentage maakt het echt niet uit of je roomboter of margarine gebruikt. Het heeft nl allebei 80% vet.

Zo heb ik het ook altijd begrepen :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>