Onderwerp: Zorgen om bruidstaart. Heb het even niet helder meer.
Voor vrienden ga ik een bruidstaart maken. Het wordt de eerste keer 4 taarten dus ik wil alles goed plannen.
Het wordt ronde taart op een standaard. Vrij klassiek, wit, met rozen en kitscherige topper. Het worden taarten van 15, 20, 25 en 30 cm.
De vulling moet saroma botercreme aardbeien worden met lemoncurd en aarbeienjam, eventueel getempreerd met limoncello van Patidess. Zal dat een lekkere combi zijn?
Bakken jullie meerdere kapsels van ongelijke maten tegelijk? of moet ik alle voer de kapsels apart bakken?
Moet ik de saroma maken zoals op de verpakking of alleen het poeder toevoegen aan de botercrememix?
Kan ik zaterdag al bakken en vullen en afgesmeerd invriezen? Denken jullie dat ik moet temperen? Hoe moet ik het invriezen? Net als een gewoon kapsel? In een pedaalemmerzak zonder lucht?
Hoe ontdooi je een kapsel dat al gevuld en afgesmeerd is?
Ik wil dan van de week de rozen maken. Donderdag de taarten uit de vriezer halen en bekleden. Vrijdag is dan de bruiloft.
Pfff... ik heb er nu al zorgen om. Ook omdat het blijkt dat ze vrij kritisch zijn. Heb wel gezegd dat ik by far geen professioneel ben, maar toch...
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!