1

Onderwerp: Hoe dik de vulling?

Dikwijls zie ik dat taarten een lekkere "dikke "vulling hebben van ongeveer een halve cm of meer. Ik durf dit niet omdat ik denk dat de taart dan zou inzakken na het bekleden of de vulling langs de zijkant naar buiten zou komen. Is dit zo? of kan ik het wel doen?

2

Re: Hoe dik de vulling?

Als je zorgt dat je vulling voldoende stijf is en je spuit een dijkje kan het niet mis gaan. Gewoon doen dus!

3

Ik vul me'n taart liever een keer extra dan dat ik er een dikke laag tussen stop. Ik hou daar gewoon niet van :nooo

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

Ja, ik weet eigenlijk niet of mensen verwachten dat je ze dik vult. Voor mij persoonlijk hoeft het ook niet, maar ja. Dit is misschien wel een optie, een keertje extra vullen...

5

Ligt natuurlijk ook aan je vulling, jam bijvoorbeeld als je daar een halve cm van op doet is dat helemaal mier en mier zoet, maar daarintegen BBR of een mouse mag best weer wat dikker!

Maar dat is mijn mening, en misschien denkt iemand anders daar weer anders over!

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

6

Ik vind veel vulling juist wel lekker :) Alleen niet teveel jam, maar de cremes mogen er bij mij wel dik tussen

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

7

Almie schreef:

Ik vind veel vulling juist wel lekker :) Alleen niet teveel jam, maar de cremes mogen er bij mij wel dik tussen

En behoudt de taart zijn stevigheid al ze dik is gevuld of is er dan kans dat ze gaat inzakken?

8

Ligt er aan welke vulling. Botercreme is stevig. Dan lukt t zeker wel.

Maar ik doe niet altijd een dikke laag vulling in 1 laag hoor, soms iets dunner verdeeld over 3 lagen. Maar ik vind het wel lekker als er veel vulling in de taart zit. Anders proef je alleen maar biscuit en rolfondant.

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

ik vul mijn taarten ook wel met stijfgeklopte slagroom met voldoende klopfix. en dan doe ik een lekkere dikke laag! maar inzakken doet ie niet hoor alleen met slagroom wel opletten dat ie in de koelkast staat, en ik heb gemerkt dat een koude taart toch niet zo lekker is als eentje die op bijna kamertempratuur is. de smaak lijkt wel weg te vallen. maar gewoon lekker smeren (behalve als je dat niet lekker vindt) in zakken gebeurd niet zo heel snel!!

Taart in de morgen,  Een dag zonder zorgen.