1

Onderwerp: een vissen/onderwatertaart voor burendag, vraagje????

Hallo allemaal,

Aanstaande zaterdag ga ik op burendag een workshop taarten maken geven. Het plein waar we wonen heet de Grondel. De Grondel is een vis, vandaar dat het thema van de taart een onderwaterwereld gaat worden.

Nu ben ik nog op zoek naar leuke ideetjes hiervoor en vooral naar een (3D) visje die makkelijk in stapjes te maken en voor te doen is. En doen ook veel kinderen mee, dus het moet niet te moeilijk zijn.

Wie kan me helpen?

Ik heb ook nog een vraagje over het maken van een "zand"bodem. Wat kan ik hier voor gebruiken?

Bedankt voor jullie hulp.

Gr Edith

2

Re: een vissen/onderwatertaart voor burendag, vraagje????

lichte bastartsuiker voor zand, dus niet die hele donkere maar lichtbruine kleur, doet het heel goed

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

3

Wat goed idee voor het zand. Ik kon er zelf echt niet op komen. Dank je wel!

4

Hey hoi :lol:  Nu zal ik jou even op weg helpen ;)  ik heb een poosje geleden een zomerstrandtaart gemaakt. Ik heb bescuitjes(geen volkoren) verkruimeld heeeeel klein en toen dat gedeelte vd taart iets nat gemaakt en de geperste kruimels erop gestrooid. Zag echt uit als zand zeiden er velen die de taart kwamen eten :Y
Over t visje vind ik best moeilijk maar... ik ga zeker even voor je meedenken en ik zie je donderdag! Succes hiermee! :thumb:

5

Dank je wel. Ik heb vanmorgen met m'n schoonzusje al geprobeerd een visje te boetseren. Maar de kinders dachten dat het een walvis was, dus 't was niet helemaal gelukt, hihi. Alle tips/voorbeelden zijn dus nog welkom. Gr

6

Is zoiets niet leuk om met de kinderen te maken?
Voorbeeldje van Wendy:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TZT873MC.jpg
Gemaakt met halve bolletjes (maatje cupcake, maar klein Ikea Blanda schaaltje kan natuurlijk ook)

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

Ik doe altijd bokkepootjes in de keukenmachine en dat gebruik ik als zand heb je gelijk verschillende kleuren waardoor het echt de kleurstelling van het zand heeft heel natuurlijk en het smaakt ook lekker ;)  groetjes sam

En ik vind inderdaad het visje van de foto een erg leuk idee

www.sprookjestaarten.nl
of hyve sprookjestaarten

8

Bedankt voor de reacties. Ik ga die bokkenbootjes ook maar eens proberen. Het is toch visje geworden die recht op staat. Wel het idee gebruikt van de schubjes. Ziet er erg leuk uit! Ik ben heel benieuwd wat ze er op de buurtfeestworkshop van gaan maken. En of ik het een beetje uit kan leggen allemaal.

9

Nou, ik heb de vb in het echie van je gezien dus vanmo en ik weet zeker dat het een heeeeel groot succes gaat worden daar in de straat Edith!! Veel succes en natuurlijk heel veel plezier zaterdag! (en we hopen op droog weer want dan hebben wij dat ook :lol: !!!)