1

Onderwerp: meppertje "hello kitty"

wie kan mij op weg helpen?
ik wil graag voor mijn dochters 1e verjaardag een meppertje van hello kitty maken.
het word m'n eerste taartje en begin echt helemaal bij nul.
wat heb ik nodig, en hoeveel van wat?

beetje "ruime" vraag, sorry, maar ben nog maar een beginner in taartenland, haha! ;)

heb al wel een plaatje om te puzzelen. :D

2

Re: meppertje "hello kitty"

Ik zou een blanda van ikea gebruiken. hoeveel van wat..hmm, ik bak ze altijd van beslag wat ik over heb, dus daar kan ik geen zinnig woord over zeggen. Ik zou gaan voor een uitsteker en een mooi randje oid..neem aan dat je fondant/marsepein vast al wel hebt..

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

3

Judy schreef:

Ik zou een blanda van ikea gebruiken. hoeveel van wat..hmm, ik bak ze altijd van beslag wat ik over heb, dus daar kan ik geen zinnig woord over zeggen. Ik zou gaan voor een uitsteker en een mooi randje oid..neem aan dat je fondant/marsepein vast al wel hebt..

nee heb ik nog niet. moet alles nog bestellen, vandaar dat ik het eerst hier vraag, voor ik verkeerde of te veel/ te weinig bestel.
wat is daar beter geschilt voor, marsepein of fondant?

4

Een blanda van 12 cm vraagt 1 eitje, 66 gr. mix en 6 ml water. Ik bak er altijd 4 tegelijk en gebruik dan 3 eieren, 200 gr. mix en 20 ml water.
Fondant of marsepein kan allebei. Het is maar net wat je voorkeur heeft.
Voor een blandaatje gebruik je ca. 175 gr. marsepein.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

5

Ik zou voor een blanda vormpje gaan en die opspuiten met verstevigde room of botercreme met smaakje, en dan met hello kitty malletjes( bijv die bij de wibra kleisetje) er hello kitty's op maken met fondant.
Is voor te beginnen niet zo moeilijk en je heb een lekker knoeimeppertje waar ze lekker vies van worden.. leuk voor de foto's.

Happiness is a cupcake!