Hallo Dames, hier het recept ik heb alleen hazelnoten in plaats van walnoten gebruikt.
140 gram walnoten
150 gram fijne suiker
1 pakje(s) vanillesuiker
125 gram Pure chocolade
1 stuk(s) halve citroenschil, fijngesneden
1 pakje(s) boter
4 stuk(s) eidooiers
4 stuk(s) eiwitten
1 snufje(s) zout
1 pakje(s) broodkruim of paneermeel
Vet een bakvorm goed in, en bekleed de binnenkant geheel met paneermeel. Verwarm de over op 175°. Breek de chocoldade in kleine brokken, en doe deze met walnoten en fijngesneden citroenschil in de keukenmachine (groot mes). Hak de inhoud tot een rulle massa. Meng dit goed met de suiker en vanillesuiker. Klop de eidooiers tot een lichtkleurige dikke substantie. Meng dit bij de notenchocoladebasis. Klop de eiwitten met een mespunt zout goed stijf en spatel deze met snelle, grote slagen door de notenchocoladebasis. Niet te lang door blijven spatelen want dan raakt te eiwitschuim teveel van z’n lucht kwijt. Giet het mengsel in de bakvorm en plaats die ca 40 minuten in de oven. Als een breinaald er droog uitkomt is de taart gaar, maar een beetje nattige taart is ook heel lekker.. Uit de oven eerst ca 15 minuten afkoelen, pas daarna uit de vorm halen.
Ik heb een springvorm maat 24 gebruikt en 45 minuten in een heteluchtoven van 150 graden en ik vond dat het al erg laag was in de springvorm voor het bakken misschien toch een kleinere vorm gebruiken.
Thanks