1

Onderwerp: voorbereiden petit fourtjes

Ik wil donderdag a.s. op Petit fourtjes (zoals ze op de site bij projecten) trakteren maar wil zoveel mogelijk voorbereiden.
Omdat ik woensdag maar weinig tijd heb.
Wat kan ik al wel doen en wat niet.
Ben hier nieuw en heb pas mijn eerste paar taarten gemaakt en gelijk op laten eten.

2

Re: voorbereiden petit fourtjes

Ik heb ze zelf nog niet gemaakt, maar ik denk dat de voorbereiding hetzelfde zal zijn als bij taarten en cc's.

De decoratie kan je sowieso alvast doen.

Eventueel de biscuit bakken en invriezen of eerst vullen en dan gelijk invriezen of als je 'platte' versiering hebt; het biscuit bakken, vullen,decoreren en invriezen.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

3

dus ik bak , vul en vries hem in, moet ik hem dan eerst laten ontdooien voor ik hem bekleed met fondant en decoreer??

4

Ja, je laat het in de koelkast ontdooien en daarna pas bekleden.

Maar je kan het dus ook alvast vullen, bekleden en dan pas invriezen, dan hoef je het na het ontdooien alleen te snijden en te decoreren; ik denk dat ik het zelf op die manier zou doen.

5

super bedankt !!!

6

Succes !

7

Ik heb ze gemaakt. Het is erg leuk om te doen, maar wel veel werk! Hierboven geven ze al goede tips. Je kunt alles al voorbereiden, ook de decoratie. (let wel op dat je vulling ingevroren kan worden) Je doet ze als geheel in de vriezer, dan hoef je op de dag zelf alleen nog maar de pf te snijden. Als je ze snijdt kun je dat het beste met 2 messen doen. Een glad mes voor het fondant en een kartelmes om door de cake zelf te komen. En voor een mooi resultaat maak je steeds je mes schoon.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-P4LM7FPJ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JBCIPPQN.jpg

8

Wow, mooi voorbeeld. Het staat nog steeds op mijn lijstje om te maken! De tip staat al in je berichtje! Suc6 ermee..... en ben benieuwd naar je resultaat.

Leef je leven en volg de weg die bij je past!

9

Leuk geworden !

Je hebt idd veel werk gemaakt van de decoraties; erg leuk !

Hoeveel biscuits had je dan, aangezien je verschillende kleuren hebt?

En welke vullingen heb je gebruikt ?

10

waarschijnlijk een vierkante vorm van 20 bij 20cm of 25 bij 25

die gevuld,
daarna heeft ze repen gesneden denk ik, 4 repen totaal want het zijn 4 kleuren

Heel leuk gedaan, zeker weer een idee erbij!

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

11

Het klopt inderdaad! Het is een vierkante vorm van 20 bij 20. Die heb ik in 4 repen gesneden. Toen heb ik ze gevuld met abrikozenjam, bbr en mona citroenkwarktaart. (wel dijkjes gebruiken!)
Daarna afgesmeerd met botercreme en allevier apart bekleed. Als laatste snij je elke reep netjes in 4 stukken. als je het uiteinde van elke reep er ook afsnijdt, heb je 16 mooie stukjes.

succes!

12

super leuk allemaal. had van te voren niet kunnen  bedenken dat iedereen mij zoveel hulp zou gaan bieden.
echt bedankt (vooral Robin) en een foto komt er over een tijdje ook nog wel.

13

Graag gedaan! En ik ben benieuwd naar je foto's.... ;)