1

Onderwerp: Zo snel mogelijk drogen?!

Mijn vriendin zou het me direct laten weten als de bevalling begonnen was van haar kindje zodat ik dan voorbereidingen kon treffen voor de geboortetaart.
Alleen nu is ze vrijdag al bevallen, maar ik had nog niks gehoord omdat ze naar mijn oude telefoonnummer gesmst had!
Nu denken jullie...
Okee wat moet ik hiermee, nou hier het volgende.

Ze wil heel graag een Woezel en Pip taart.
Die heb ik haar dus ook beloofd.
Alleen omdat ik nu net dus pas weet dat we morgen bij haar langs gaan is alles erg last minute...
Ik wil alleen wel heeeeeeeeeel graag zo'n leuke recht opstaande perenboom.
Nu heb ik me al rot gezocht hier op het forum over het laten drogen van fondant en hoe dat het snelste kan.
Alleen nu begrijp ik een aantal dingen nog steeds niet.
Als ik ik het in de oven zou willen laten drogen, hoe snel is het dan hard nadat het uit de oven komt?
Ook wil ik de boom natuurlijk met iets van ronding geven, moet hij dus in de goede vorm (met iets van ondersteuningen ofzo) de oven in of is het juist na de oven snel vorm en dan laten drogen?
Offff helemaal niet in de oven en alleen met tylose?

Heel erg bedankt alvast voor de reactie's...  :D

Wil je meer taartjes van mij zien? Kijk dan op: www.dezoetedromenfabriek.nl

2

Re: Zo snel mogelijk drogen?!

ik zou zeggen heel veel tylose en enkele prikkers erin. en op het laatste moment op de taart maken

met de oven geen ervaringen helaas

3

Ik heb gister een mold gemaakt van fondant met tylose, die heb ik in de oven gedaan op 60 graden met een pollepel tussen de deur.
Heb het een half uurtje in de oven gehad, daarna was het nog zacht maar niet echt buigbaar ( zou het dus eerst in model brengen !!)
daarna het ik het een kwartiertje laten afkoelen en het was knoerd-hard !

4

@Brigitte en Marinina:
Super bedankt voor jullie snelle reactie's.
Ik ben gelijk aan de slag gegaan toen ik het berichtje van Brigitte zag over de tylose om nog zo veel mogelijk tijd te hebben om het te laten drogen.
En...
De oven was niet nodig!
Het werd al heel snel keihard en tante perenboom is een feit!

Omdat de taart ook niet zo groot word is dit hem geworden:

http://img837.imageshack.us/img837/3196/img00103201009212052.jpg

Wil je meer taartjes van mij zien? Kijk dan op: www.dezoetedromenfabriek.nl