1

Onderwerp: biscuit niet in de vriezer

Ik heb voor zondag 3 taarten. Nou ben ik niet zo gek op invriezen, buiten dat ik geen grote vriezer heb. Ik heb al gezocht met de zoekfunctie maar daar staat over 'hoe lang biscuit bewaren?' alleen maar over ingevroren biscuits. Hoeveel dagen kun je dus een biscuit (in een pedaalemmerzak, buiten de koelkast) bewaren? Ik heb al wel begrepen dat een biscuit soms te droog wordt, maar volgens mij is een ontdooide biscuit ook droger dan vers. Ik bedoel, mijn brood uit de vriezer is ook droger dan niet ingevroren brood.

2

Re: biscuit niet in de vriezer

Hoi,

Ik doe biscuits juist altijd in de vriezer zodat ze wat vochtiger worden. Ik haal ze bijna direct na het bakken uit de vorm en stop ze in een zak zodat alle damp daarin blijft zitten en lekker neerslaat op  en in het biscuit.

Ik heb ze soms wel twee weken in de vriezer voor ik ermee ga werken.
Als je bang bent dat het te droog wordt, trempeer je het biscuit gewoon wat meer.

Succes!

3

Laat mijn bisquit wel altijd eerst afkoelen, maar meestal gaat hij de vriezer in, zelfs voor 1 dagje.
Hij word dan lekkerder en makkelijker in gebruik, als ik niet in vries gebruik ik ze hooguit de dag daarna.

Maar weet niet hoelang je hem zonder vriezer zou kunnen bewaren

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

4

Ik vries het sinds kort ook altijd in, na het afkoelen.

Het ligt er ook aan of je een diepvriezer hebt of niet (hoeveel sterren etc.), maar ik vind niet dat het droger is.

Dus ik zou zeggen: probeer het gewoon uit :Y

Als je het echt niet wilt of kan invriezen, dan zou ik het alleen de avond van te voren bakken, want anders wordt het gegarandeerd droog (net als je brood :D )

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

5

Ik vries niet in. Bak normaal op donderdag(avond), nachtje laten staan in pedaalemmerzakken, vrijdag taart maken voor zaterdag. Heb het ook wel eens een dag vervroegd, gaat ook prima. En als je 2 dagen later van de taart eet is ie ook nog lekker  :lol:  Kortom: ik kan je geen echte raad geven  :D
By the way: ik trempeer mijn biscuits wel altijd, dus droog is het nooit.

Groet, Jolanda

6

Ik heb zelfs laatst per ongeluk een biscuit een nachtje op het aanrecht laten staan zonder zak en die konden we ook nog gewoon opeten (wel eigen gebruik hoor). Was echt niet droog. Wonderlijk spul die biscuits...... :Y

Volg je hart...want dat klopt!