1

Onderwerp: barbietaart-vraagjes...

Hoi hoi..

Een tijdje ben ik nu bezig met het maken van taarten (tot nu toe alleen met puzzelplaatjes) het lukt me steeds beter. Nu wil ik voor het eerst een barbietaart gaan maken, voor een collega haar dochtertje...

de vraagjes hierover:
-Voor hoeveel personen is zo'n taart, gemaakt met een tulband van doorsnede 23cm. ??
-Gaat het goed lukken met een silliconentulband, van de action?
-Hoeveel biscuitmix gebruik je hiervoor? (ik heb de biscuitmix van leukste taarten...of tips om iets anders te gebruiken?
-Hoe bewaar je zo'n taart?? hij past niet in een gewone taartdoos natuurlijk!!!

en als er nog andere tips zijn....  GRAAG!!

alvast bedankt, groetjes Wendy!

2

Re: barbietaart-vraagjes...

niemand?????????

het is zaterdag en mooi weer, dus niet iedereen is in staat te antwoorden. daarbij stel je een boel vragen die je makkelijk kunt vinden

ik zal je even op weg helpen, 25 gram biscuitmix per persoon.
per halve liter water 1 ei en de rest inhouding, dus je tulband even volgieten met water en dan opmeten. per ei dus 70 gram mix en 7ml water. Als je dan de uitkomst hebt van je beslag kun je terug rekenen voor hoeveel personen je kapsel is.

hier staat een voorbeeld van hoe je de taart kunt vervoeren:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=114245

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Sorry, nog geen ervaringen met grote barbietaarten...

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

5

hey...

ik kon namelijk zien dat hij al 20x bekeken was,maar geen reacties, vandaar de vraag..of er niemand mij op weg kon helpen met de vragen...
Ik snap dat hier een heleboel te vinden is, maar ik vind het allemaal zoooooveel, dat het niet meer overzichtelijk is... of je moet heeeeeeeel lang de tijd willen nemen, en zo leek het mij wel makkelijker, en alle vraagjes keurig orderlijk onder elkaar gezet...

maar ik wacht nog wel even af op meer reacties misschien, en anders zie ik het allemaal vanzelf wel, ga ik er gewoon mee ad slag.

bedankt voor iig die tip!

gr.wendy

6

Sorry, maar ik heb geen ervaring met barbie-taarten.
Ik sta ook op het punt om mijn eerste te maken, dus was nieuwsgierig, maar zelf kan ik je helaas niet helpen..

Groetjes, Astrid