1

Onderwerp: Chocolade cake recept van Hummingbird Bakery?

Hallo!
Ik ben op zoek naar het recept van een chocolade cake recept van de Hummingbird bakery.Ik had een berichtje van Stijn hier van het forum gelezen dat hij z'n cucpcake challenge cupcakes daarvan had gemaakt, en verwijst naar zijn blog,maar die doet het steeds niet!!Dus als er iemand hier is die dat recept voor mij heeft??Heel erg graag!!
Alvast bedankt,
Groetjes Darlene

2

Re: Chocolade cake recept van Hummingbird Bakery?

Geef me een minuutje, dan zoek ik 'm voor je op!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

Is het de Brooklyn Blackout Cake??

Groetjes, Adrienne

op zoek naar recepten voor bakken&vullen?

[move]---> bakken&vullen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5 Laatst bewerkt door djehr (20-09-2010 18:27)

da's bij mij ook de enige in het boek... als je wilt heb ik het recept wel voor je  ;)

6

djehr schreef:

da's bij mij ook de enige in het boek... als je wilt kan ik hem wel even scannen  ;)

Nou, dan gaan we daar maar voor :+ ;)

100g unsalted butter
260 g caster sugar
2 eggs
1/4 teaspoon vanilla extract
45 g cocoa powder
3/4 teaspoon baking powder
3/4 teaspoon bicarbonate of soda
pinch of salt
170 g plain flour
160 ml whole milk

Preheat oven to 170C9325F) Mix butter and sugar. Add eggs, then at low speed vanilla, cocoa, baking powder and soda, salt. Add half the flour, then all the milk, finish with remaining flour.

Bake 25 to 30 minutes.

Ik heb er even een verkorte versie van gemaakt, laa tmaar weten als iets niet duidelijk is :)
Veel succes!

Groetjes, Adrienne

Dank je wel Adrienne!!helemaal uit Cyprus!!haha :)

Groetjes Darlene

8

You're welcome! Internet maakt de wereld klein, he? ;)

Groetjes, Adrienne

9

Pffff, dat je daar zin in had om over te schrijven. Ben zelf van de gemakkelijke, hoor  :D . Dus heb hem in PDF ...in het Nederlands!  :lol:  ;)

djehr schreef:

Pffff, dat je daar zin in had om over te schrijven. Ben zelf van de gemakkelijke, hoor  :D . Dus heb hem in PDF ...in het Nederlands!  :lol:  ;)

Ha, ik kan gelukkig makkelijk vertalen van het Engels naar het Nederlands(ben van oorsprong een Canadese!!) ;)

Maar toch nog even een klein vraagje........dat bakken van 25 tot 30 minuten,hoe groot is de vorm dan, of is het voor cupcakes???

Groetjes Darlene

11

Hoi allemaal, in mijn post gebruik ik eigenlijk het gewone recept van chocolade cupcakes uit het Hummingbird boek. Ik zal hem dan toch maar even posten :)

Chocolate cupcakes

100 gram bloem
20 gram cacaopoeder
140 gram suiker
1,5 theelepel bakpoeder
snuifje zout
40 gram ongezouten boter (kamertemperatuur)
120 ml volle melk
1 ei
1/4 theelepel vanille extract

Werkwijze: Mix de bloem, cacaopoeder, suiker, bakpoeder, zout en boter tot je een zanderige consistentie krijgt. Meng de melk, ei en vanille extract in een kommetje. Voeg het beetje bij beetje onder het bloem-mengsel. Mix net zo lang tot alles mooi onder elkaar zit. Dit is normaal gezien deeg voor 12 cupcakes, maar dat hangt natuurlijk ook af van je oven en de vormpjes.