1 Laatst bewerkt door EdithK (20-09-2010 14:29)

Onderwerp: Leer mij ook toveren!

Ik kan het heel goed, al jarenlang: taarten kopen! Nadat mijn oudste geboren was was het elk jaar een feest om naar de banketbakker te gaan en een mooie taart uit te zoeken cq te laten maken.  Gelukkig kreeg ik nog een kind en ook voor hem liet/laat ik een taart maken. Omdat het zo verschrikkelijk lekker is en het leven een feest is voerde ik de traditie in, dat ik ook op de verjaardagen van mijn toenmalige man en mezelf weer een mooie taart mocht laten maken.  Mijn kinderen hadden (en hebben) nog steeds 1 favoriet:  met dat lekkere laagje  :P .

Ook stond ik altijd kwijlend  bij de Bijenkorf te kijken naar die prachtige boltaartjes, wow!
Al snuffelend op de hyves van één van mijn Hyves-vrienden kwam ik er achter, dat zij ook geweldig mooie taarten kon maken. Zij? Nou ja… Dat had ik nooit van haar verwacht. Zo handig had ik haar niet ingeschat  ;) . Ik stuurde haar vele complimenten, maar liet het daarbij.

Pas geleden was ik op een feestje en daar kwam iemand met veel trompettergeschal binnen. Zij had voor de jarige een taart gemaakt. Een taart? Een kunstwerk! Ik keek mijn ogen uit.  Dat gewone stervelingen zoiets moois kunnen maken. Gelukkig was het geen kringverjaardagfeestje, dus al lopend raakte ik met haar in gesprek en onderwierp haar aan een kruisverhoor hoe zoiets moois mogelijk was.

Thuis raakte ik geobsedeerd door die taarten; ik ging naar de boekwinkel, bibliotheek, snuffelde op het internet en besloot, dat ook ik wilde leren toveren. Ik bezocht een webwinkel. Gooide van alles in het winkelmandje en na 3 dagen (pfff, weet je hoelang dat duurt?) kwam de toverdoos. Allemaal dingen, allemaal kleuren. Een doos vol. En toen? Tja… waar zou ik beginnen? Eerst was ik nog jarig. Omdat ik al rondgebazuind had dat dat mijn nieuwe hobby zou worden kreeg ik nog meer toverdingen.

En toen ontdekte ik deze website. Hoe kon ik vroeger onder de indruk zijn geweest van de prestaties van de banketbakker? Wat ik hier zie is pure magie. Ik ben niet gewoon onder de indruk, maar zwaar onder de indruk. WOW! (Met hoofdletters dan!)
Ik wil dit ook kunnen. Ik kom hier 10x per dag, deze website staat bij mijn favorieten. Ik lees, kijk, kwijl, geniet en zuig alle informatie in me op.  Ondertussen ben ik er achter, dat er reliëfrollertjes bestaan en je dus niet met een mesje allemaal gelijkmatige figuurtjes hoeft te krassen, maar hoe je iets op het marsepein of fondant plakt –en het blijft dan ook nog zitten-, dat weet ik nog niet. Maar daar heb ik deze onuitputtelijke bron van geheimen voor ontdekt :thumb: Ik kom er vast nog wel achter.

Mijn eerste cupcakes heb ik gemaakt en het vraagt om meer en meer. Ook heb ik ontdekt dat het lekkere laagje op de taarten dus marsepein en botercrème is.  Ik heb ook eens uitgerekend hoeveel calorieën dat is. Hoe ik dat ga dealen met het feit, dat ik eigenlijk ook nog wat kilo’s wil afvallen, dáar ben ik nog niet uit :think:

Ik ben er klaar voor. Ik wil leren toveren en alles van jullie leren! :D

moethetergensovergaan.web-log.nl

2

Re: Leer mij ook toveren!

welkom op dit gezellige forum en heel veel toverplezier. binnen de kortse keren maak je ook prachtige taarten

3

Hilarisch!!

Welkom dus!
Ver-en bewonder. Kwijl, zucht en smacht.
Kijk, lees en vraag. En dan.... oefenen!!!
Er is voor elke gelegenheid wel een taartje nodig (hoera!  4e regenbui van vandaag! Waar blijft die taart!).

Enjoy :) .

Carpe diem... Of pluk eens een taartje!

4

Mocht je weten waar je een toverstokje kunt krijgen, bestel er dan meteen twee. Ik wil er dan ook graag eentje!  :lol:

Tot die tijd: oefen ze en van harte welkom!

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!

Wat een briljant verhaal  :Y
Veel plezier met je nieuwe passie en als je iets wilt weten geef je maar een gil!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

6

Als jij eenmaal zelf een paar taarten hebt getoverd... ga je er dan ook een boek over schrijven? Ik zou het met veel plezier lezen!

Toverze!

www.hiptaartjehip.nl  Unieke taarten voor bijzondere momenten

7

Wat een genot om je praatje te lezen. Word er helemaal blij van. Van harte welkom op het forum en heel veel taartplezier!We zijn  heir om elkaar te helpen, dus heb je vragen...kom maar op! :lol:

8

Welkom hier! En veel toverplezier!
We zijn allemaal ergens begonnen en met jouw enthousiasme twijfel ik er niet aan dat we binnenkort je eerste creaties kunnen gaan bewonderen en dat die steeds mooier en beter zullen gaan worden :Y

Voor elke minuut die je boos doorbrengt, verlies je 60 seconden geluk!!
Time will tell it allemaal wel!

9

Wat heb ik heerlijk jouw stukje gelezen.Als het taarten bakken niet lukt(wat ik betwijfel) kan je altijd nog schrijfster worden.

WELKOM!!!

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

10

Ladies, thank you :)

Wat een warm welkom!

11

Even een update na een kleine twee weken: Dit toveren met boter, suiker, slagroom, chocolade, marsepein en fondant is nog véeel leuker als ik had verwacht. Het is wáanzinnig  :D

In twee weken heb ik 7x 12 cupcakes gemaakt  :o . Verslaafd dus …en nu plannen maken voor mijn eerste taart.

Er is maar één probleem en dat is niet met een toverstokje weg te krijgen: waar laat ik al die calorieën? Ok, ik hoef niet alles alleen op te eten, maar het is toch ook een must als aspirant-tovenaar om te proeven hoe alles smaakt… En het beslag smaakt nog net zo lekker als vroeger :9

Hoe dealen jullie met de calorie-theorie?

Gezellige zondag weer...en dit mooie weer is eigenlijk ook weer een reden om een paar zomerse cupcakes te maken, toch?

Ik heb daar eerlijk gezegd geen last van. Ik proef inderdaad alles, maar daar blijft het ook bij. Verder snoep ik ook niks, want ik hou helemaal niet van zoetigheid :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

13 Laatst bewerkt door mollie (03-10-2010 21:26)

Welkom op het forum. Wat een leuk verhaal. zoals velen al zeiden, je kan altijd nog schrijfster worden.

Ik bak ondertussen voor elke mogelijke gelegenheid een taartje. Iemand jarig, bevallen of zomaar. Dan geef ik ze weg. Proef wel de vulling voor ik de taart vul. (voor de zekerheid natuurlijk, als er iets mis is met de vulling)Dat zijn vooral de calorieeen die ik binnen krijg.
Kapsels van biscuit zit overigens weinig in ben ik van de week achter gekomen. Dus daar kun je nog wel wat van snoepen. De vullingen schijnen het ergste te zijn.

Weggeven betekent niets hoeven opeten, maar wel lekker kunnen oefenen.

14

:D Geweldig om jouw stukjes te lezen!
Als jij straks echte kunstwerken tovert dan kan je er met jouw vertel-/schrijfkunst altijd een heerlijk boek over toveren!

Veel plezier hier en veel oefenen!

O en die calorieën  :o   tja, proeven is een must he maar
je hoeft geen halve taart te proeven natuurlijk! ;)

Ik ga nu op zoek naa je oefenkunsten!