1

Onderwerp: Help Scones recept !!!!

Hallo iedereen,

Ik ga zondag high tea maken, er mogen natuurlijk geen scones ontbreken.
Ik ben op zoek naar vloeibare recept. Ik wil de scones bakken in muffinbakvorm.
Help!!

Alvast bedankt

Groetjes,

Mirjam

2

Re: Help Scones recept !!!!

Scones in vloeibare vorm?????  Nog nooit van gehoord en ik heb  toch heel wat scones gemaakt. Gewoon even een scones receptje nemen, bijvoorbeeld 200 gram zelfrijzend bakmeel, 50 gram boter, 25 gram suiker, 1 ei, wat melk. Wrijf de boter in het meel, doe dan de suiker erbij klop ei met wat melk en kneed het geheel samen. Doe dit snel anders worden de scones taai. Even uitrollen tot 1,5 cm dikte, rondjes uitsteken. Bestrijken met eigeel en in de oven, standje heet, even bakken en klaar zijn de scones. Serveren met jam en clotted cream of met geslagen room is ook lekker.
Succes!

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

3

anotschka schreef:

Scones in vloeibare vorm?????  Nog nooit van gehoord en ik heb  toch heel wat scones gemaakt. Gewoon even een scones receptje nemen, bijvoorbeeld 200 gram zelfrijzend bakmeel, 50 gram boter, 25 gram suiker, 1 ei, wat melk. Wrijf de boter in het meel, doe dan de suiker erbij klop ei met wat melk en kneed het geheel samen. Doe dit snel anders worden de scones taai. Even uitrollen tot 1,5 cm dikte, rondjes uitsteken. Bestrijken met eigeel en in de oven, standje heet, even bakken en klaar zijn de scones. Serveren met jam en clotted cream of met geslagen room is ook lekker.
Succes!

Ik dacht dat er altijd karnemelk in scones moest?! Ga deze dus ook maar eens proberen, want karnemelk is hier niet te krijgen :nooo 

Ik heb inderdaad ook nog nooit van vloeibare scones gehoord, en de muffinvorm lijkt me echt iets te klein voor scoones; zou ook zo'n 7 cm rondjes maken :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

Wat anotschka zegt  :thumb:
Ik heb nog nooit scones in een vorm gebakken, ik weet niet beter als dat je ze met een ring of zoals mijn oma altijd deed met een glas.

Groetjes Melanie

5

He Adrienne,

Je kunt ook scones maken met karnemelijk maar ook wel met zure room of yoghurt. Je hebt zo veel verschillende recepten. Het recept hier boven zijn Cornish scones......en vind ik lekker makkelijk. Maar je deze zijn wat droger en sommig houder weer meer van wat natter of wat luchtiger.. tja, het is altijd even zoeken naar het recept wat voor jou werkt.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

6

anotschka schreef:

He Adrienne,

Je kunt ook scones maken met karnemelijk maar ook wel met zure room of yoghurt. Je hebt zo veel verschillende recepten. Het recept hier boven zijn Cornish scones......en vind ik lekker makkelijk. Maar je deze zijn wat droger en sommig houder weer meer van wat natter of wat luchtiger.. tja, het is altijd even zoeken naar het recept wat voor jou werkt.

:Y :thumb:

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

7

het recept op de website van de ah is erg lekker. Hier is iedereen er helemaal wegvan!

8

Ik heb het gehoord van een half engelse meid. Ik vroeg naar het recept , maar ze wou het niet geven. ze zei dat het een familierecept is dus... :(