1

Onderwerp: Wederom een nieuw lid erbij!

Ook ik zal mezelf even voorstellen. Ik ben Vanessa en ben 28 jaar.
Ik heb zojuist even rondgespiekt op deze site en was meteen enthousiast om me aan te melden. Echt een hoop informatie terug te vinden hier.

Ik heb het crazy idee gekregen om mijn zoontje zijn 1e verjaarsdagtaart zelf te gaan maken  :thumb:  (Uiteraard maak ik eerst een proef...ik heb nog 1,5 maand de tijd. En mocht het echt niet lukken dan kan ik altijd nog een bestelling plaatsen bij de bakker  ;)  )

Ik ben er vanavond aan begonnen en hij begint er best aardig uit te zien...en dat voor een 1e keer werken met kapsels, fondant, botercreme, noem maar op... Wanneer hij klaar is dan zal ik hier een foto plaatsen. Tips & op-/aanmerkingen zijn dan altijd welkom  voor deze beginneling :)

Re: Wederom een nieuw lid erbij!

Welkom en succes!
Ben benieuwd naar het resultaat!

3 Laatst bewerkt door vanessa1982 (19-09-2010 09:59)

Nou hier is mijn eerste taart dan. Is nog niet geheel naar wens, maar ja dat komt wel. Zijn ook andere versieringen die ik ga gebruiken op Jasper z'n taart, maar nog niet op deze.

Alleen een vraagje, hij is namelijk wel ontzettend zoet. Ik kwam er na het decoreren achter dat ik de jam-laag vergeten was, dus dat maakt natuurlijk verschil.
Heeft iemand echter misschien meer tips om het wat minder zoet te krijgen? Kan ik met smaakjes zo'n botercrème bijvoorbeeld wat minder zoet krijgen? Ik heb nu chocolade biscuitmix gebruikt, afgesmeerd met botercrème en gedecoreerd met fondant. (En ik had dus kersenjam in huis, maar vergeten  :s )

http://94.100.118.82/1105750001-1105800000/1105775301-1105775400/1105775304_3_JiiP.jpeg

http://94.100.122.11/1105750001-1105800000/1105775301-1105775400/1105775330_3__qb3.jpeg

4

Jam is zuur, maar citroen kwark ook. Er zijn veel topics enzo over vullingen. Ff de zoekfunctie gebruiken.
Enne, je taart moet je showen in de taartenparade!!!

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!

5

Welkom op het forum! Je taartje ziet er leuk uit hoor  :thumb:  Volgens mij hoef jij niet meer naar de bakker....
Je kunt tussen je taartje wat (vers) fruit doen voor een lekkere frisse smaak.

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

6

wat een ontzettend leuk taartje. Leuk ontwerp, en het ziet er mooi strak uit.