1

Onderwerp: cake card onder bruidspaar... Hoe blijft de taart mooi?

Hoi,

ik heb net bij Moonfairy de perfecte maat cake cards opgehaald voor onder mijn bruidspaartje. Maar... Als ze de taart gaan aansnijden, wordt het paar eraf gehaald. De bovenkant ziet er dan niet uit.
Hoe los ik dit op?
Bij de vorige taart had ik van die goud/zilverkleurige kartons en toen heb ik gewoon nog een extra karton op de bovenste taart gezet, zó:

http://i29.photobucket.com/albums/c262/DomimvMerel/Taart1.jpg
Daaronder was de boel gestut. Zo zag de taart er toch nog netjes uit, ook zonder paar (tot dit karton er ook af moest natuurlijk).

Kan ik nu hetzelfde doen met de cake cards? De onderkant van zo'n card is namelijk niet zilverkleurig, er zit van dat witte papier op, ik neem aan dat dat ook vetvrij papier is?
Want dan durf ik dat zo wel aan. Anders ben ik bang dat het aan de taart plakt en dat dan de boel scheurt als de cards en het paartje verwijderd worden.

Wie snapt het nog  :o  :o

Liefs Domi
***"absolute beginner", maar laaiend enthousiast!***

2

Re: cake card onder bruidspaar... Hoe blijft de taart mooi?

ja ik snap je wel, en ik denk dat je even moet uit proberen of de onderkant inderdaad vetvrij is.

Dit kan je doen door er een druppeltje water op te laten lopen, trek het in dan is het NIET vetvrij. loopt het druppeltje eraf dan heb je een vetvrije onderkant!

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

3

christol schreef:

ja ik snap je wel, en ik denk dat je even moet uit proberen of de onderkant inderdaad vetvrij is.

Dit kan je doen door er een druppeltje water op te laten lopen, trek het in dan is het NIET vetvrij. loopt het druppeltje eraf dan heb je een vetvrije onderkant!

Hmm, het is dus NIET vetvrij... Wat nu?

Liefs Domi

4

Twee van die kartonnetjes met dubbelzijdig plakband?
Of kinderlijm of iets dergelijks er tussen?

succes!

5

inderdaad dan twee kartonnetjes gebruiken tegen elkaar aan met dubbelzijdig plakband

Dan moet het toch ook lukken?

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

6

Het zijn dus cake cards van PME, die zijn zo niet geschikt om hiervoor te gebruiken toch?

Liefs Domi

7

Je bedoelt toch van die zilveren dingen die aan de onderkant papier hebben? Van 2 of 3 mm dik. Ik dacht dat je misschien hieronder een taartkarton kon plakken, met de niet vetvrije kanten tegen elkaar, zodat de kant van je taart ook vetvrij wordt.

Maar misschien begrijp ik niet wat jij bedoelt. In dat geval sorry...

8

santepantje schreef:

Je bedoelt toch van die zilveren dingen die aan de onderkant papier hebben? Van 2 of 3 mm dik. Ik dacht dat je misschien hieronder een taartkarton kon plakken, met de niet vetvrije kanten tegen elkaar, zodat de kant van je taart ook vetvrij wordt.

Maar misschien begrijp ik niet wat jij bedoelt. In dat geval sorry...

Ja die bedoel ik.

Inderdaad een vetvrij karton onder beide cake cards en dan met een likje icing het bovenste karton-met-paar op de zilveren kant van de onderste cake card... ofzo?

Liefs Domi

9

Snap je nu ook wat ik bedoel?

10

santepantje schreef:

JA! Maar dan is de bovenkant van de taart niet mooi als het paar eraf gaat, omdat ik daar chocostokjes onder heb gedaan om te stutten, snappie? Daarom wil ik dat er ook een mooie bovenkant zit op dat bovenste karton.

Liefs Domi

11

Domi schreef:
santepantje schreef:

JA! Maar dan is de bovenkant van de taart niet mooi als het paar eraf gaat, omdat ik daar chocostokjes onder heb gedaan om te stutten, snappie? Daarom wil ik dat er ook een mooie bovenkant zit op dat bovenste karton.

Of misschien snap ik je nog niet... :o  :o

Liefs Domi

12

je kunt toch die cart met de mooie zilveren kant naar beneden doen ik de bovenkant vd cart bekleden?

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs