1

Onderwerp: 700 cupcakes

Hallo allemaal,

wij zijn een groepje mama's van het sint-pieterschooltje te korbeek-lo(belgië).  Binnenkort is het bij ons grootouderfeest en om de oma's en opa's in de watjes te leggen zouden wij een 700-tal cupcakjes moeten kunnen klaarmaken. We wilden ze dan graag versieren met visjes en aanverwanten vermits dit ook het thema van het feest is.  Alleen praktisch gezien, zitten we een beetje met de handen in het haar gezien met de boterroom toch wel voorzichtig moet omgesprongen worden.  Heeft iemand onder jullie ervaring met zo'n grote hoeveelheden, en hebben jullie eventueel tips om dit tot een goed einde te brengen ?

Alvast bedankt voor jullie hulp !

groetjes van de mama's

2

Re: 700 cupcakes

botercreme kan je gewoon buiten de koelkast bewaren hoor..

en 700 cuppies.. ik kan maar 1 wijze raad geven; Succes!

ik zou geen boterroom maken iig, ik zou iets gebruiken wat niet in de koelkast hoeft, bijvoorbeeld botercreme, de botercreme mix van de webshop is erg lekker :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Wil je perse botercreme gebruiken? Je kunt de cupcakes snel versieren door van te voren de bovenlaag (marsepein of fondant) klaar te steken en te bewaren tussen laagjes plastic goed verpakt, de toppers maken van te voren en het toaal op de dag op de cupcakes t eplakken met bvb een ietswat ingekookte gelee of jam die even door de zeef is gehaald.

Wil je perse iets doen met botercreme dan gebruik een botercreme zonder mix etc maar gewoon de meeste simpele vorm:
125 gram zachte boter, 350 ml poedersuiker, 40 ml likeur of water met smaakstof.

Boter kamertemp, opkloppen, langzaam poedersuiker toevoegen en de vloeistof, kloppen op hoge snelheid tot hij licht en cremig is, eventueel kleurstof erbij.

Dit kan niet bederven buiten de koelkast, geen lactose etc.

5

jeetje, wat een opgave!

SUCCES!!!!

N-Joy Cakes

6 Laatst bewerkt door Poezzie (16-09-2010 12:43)

Je kunt de versieringen ook heel goed vastzetten met Fluff of witte chocopasta, dat is beide heel goed houdbaar.

Heel veel succes in ieder geval!

Kijk voor prints op FROSTY, ICING en (gekleurde) OUWEL op www.snoeppapiertje.nl
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Zoet-Goe … 39?fref=ts

Geen tips, maar wel heel veel respect dat jullie er zoveel gaan maken!

alles toppertjes vooruit maken zoals er al gezegt was.. goed opbergen...

Succes

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

ik gebruik altijd witte chocopasta om cupcakes af te smeren.
het is lekker, makkelijk en goedkoop!

Ik zing mijn eigen wijsje!

10

Bij zo'n aantal inderdaad niet voor een toef gaan, maar voor een rondje van marsepein of fondant, met eenvoudige versiering. Is gemakkelijk van tevoren te maken en ook minder kwetsbaar bij vervoer :Y vastzetten met iets lekker dat plakt ( kan bc zijn maar ook chocpasta, jam, lemon curd; mogelijkheden zijn eindeloos! )

Succes! De opa's en oma's zullen er erg blij mee zijn  :thumb:

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>