1

Onderwerp: Mokka en Chocolade Kasteel dromen.....*zucht hier wil ik wel wonen*

*ZWIJMEL* ik ben verliefd op dit kasteeltje... zou er bijna in willen wonen met mijn prins...

Zomaar omdat ik eens een mokka taart wilde maken en ik, manlief en vader gek zijn op mokka taart..

Zo kon ik ook mooi eens het mokka-recept van AnjaS uitproberen..  :D

Last minute heb ik besloten om eindelijk eens gebruik te maken van de kasteelvorm (tulband siliconen) van de Hema, waar ik helemaal verliefd op ben sinds ik hem zag en direct kocht, eens uit te proberen... Hup biscuit gemaakt..En met veel beleid eruit gehaald.. kwam het even bij de deur los maar die zit weer mooi vast nu met creme.. :o

Nog even extra mokka creme en chocolade creme gemaakt want het is wel een erg grote vorm en lastig vullen..

http://img838.imageshack.us/img838/9504/mokkakasteel.jpg

Gevuld met 2 lagen mokka creme en 1 laag chocolade botercreme..
Afgesmeerd met mokka botercreme en door de pindanootjeskruimels gerold (met heel veel geduld...)
Bovenkant, deuren en ramen met mokka glazuur bestreken (ai dat valt tegen zo de eerste keer...).. :D

Daarna voor de 2e keer mijn 25-piece Wilton decoratieset uitgeprobeerd... Wat een handig systeem zeg!
Puntje van zakje af knippen, deel 1 van koppelstuk erop en een spuitstukje naar wens.. deel 2 van koppelstuk erop draaen, spuitzak vullen en spuiten maar.. Wil je een ander spuitstukje dan kun je zo wisselen..

Een en ander geprobeerd van internet en uit de boekjes, zoals de 2 roosjes, erg leuk effect... en dan al die kleine toefjes.. (er zit een snijplankje onder haha)

Verder versierd met chocolaatjes van dr oetker (na lang zoeken gevonden bij de MCD) en  een pad van chococrisp bolletjes van de MCD. :D

Maar goed, leuk eens wat anders en wat minder standaard als een platte mokka taart.. ;)

Morgen nog een klein boltaartje met slagroom maken voor mams, want als ze dit ziet gaat ze het heeeeeeel jammer vinden dat ze niet van mokka houd.. En zoooooooow zonde om aan te snijden..
Van de andere kant is het veel te veel voor 3 personen..dus hup plakjes snijden en de vriezer in  :D  :lol:

2

Re: Mokka en Chocolade Kasteel dromen.....*zucht hier wil ik wel wonen*

Jeetje wat mooi en wat een werk!
Weer eens iets heel anders, maar complimenten hoor!
gr. Bianca

http://ladivataartenencupcakes.nl
Voor leuke, lekkere en originele taarten!

:thumb: wat een schattig kasteeltje inderdaad zonde om op te eten, hoewel hij klinkt wel erg lekker  :9

4

klinkt lekker en ziet er mooi uit! :Y

het doet me zo goed weer leuke en vooral lekkere taarten te zien, helemaal top :thumb:

Groetjes Joyce
Een gezellige taart is de moeite waard!

6

mmmmmm........  :9   super-leuk en super lekker !!!  :thumb:

7

Bedankt voor jullie reacties allemaal  :)

@Gezellige_taart: zie je dan zoveel niet leuke en vieze taarten voorbij komen?  :lol:  Nee toch?  :D

Maar ik vind het altijd ook leuk om de aparte taarten te zien, het hoeft niet allemaal van fondant te zijn om mooi te zijn. Bedoel je dat?  :P

8

wow , jij bent creatief geweest  :D

superleuk , en ziet er ook superlekker uit  :9

een dag niet creatief is een dag niet geleefd... ;)

9

super, supergaaf. En overheerlijk. Mokka is ZO LEKKER.

10

zucht.........dan verhuis ik met je mee.................

11

Hhmmm die ziet er heerlijk uit

12

Dank je  :D