Re: Sprookjesboom taart
Echt ongelooflijk knap! Die boom is geweldig.
Groetjes Maris
Life is like a rollercoaster, so slow down!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » Sprookjesboom taart
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Echt ongelooflijk knap! Die boom is geweldig.
Groetjes Maris
Je zou er gewoon naar blijven staren om te zien of ie niet toch wat gaat zeggen. Prachtige uitdrukking heeft z'n bomensmoeltje! 
Wat gaaf! Zoveel uitdrukking in een boom...
Heel leuk om jouw creativiteit te zien. Heel leuke taarten en een superboom!
Ik ben nu al benieuwd naar je volgende taart.
Hij is ontzettend mooi!
super mooi gedaan zeg! wauw en die ander foto's die je laat zien...veelbelovend hoor!
Ik vind de sprookjesboom heel mooi (hij lijkt inderdaad echt groot), je hebt de ogen ook zo mooi sprekend gekregen.
Het molletje ga ik onthouden, wat een leukerd 
Jeetje wat gaaf!
De sprookjesboom en de mol zijn ook echt eens iets anders.
Ik zou 'm graag eens proberen. Vind je het goed dat ik hem opsla?
Wel vaker showen he!!
Gaaf hoor!!!!
Biancatjuh schreef:Echt helemaal super
Wat is dat wat je voor de berg van de mol gebruikt hebt? Die vindt ik ook erg leuk.
Dit is een maulwurf küchen.
Ik heb het recept uit oostenrijk.
Als je het googled krijg je diverse recepten, maar wel in het duits.
Ik bedoelde eigenlijk die bruine kruimels zeg maar. De modder 
Wauw die is zoooo gaaf!!!
Babette3 schreef:Biancatjuh schreef:Echt helemaal super
Wat is dat wat je voor de berg van de mol gebruikt hebt? Die vindt ik ook erg leuk.
Dit is een maulwurf küchen.
Ik heb het recept uit oostenrijk.
Als je het googled krijg je diverse recepten, maar wel in het duits.Ik bedoelde eigenlijk die bruine kruimels zeg maar. De modder
4 Ei(er), getrennt
125 g Zucker
4 EL Wasser, heiß
125 g Mehl
50 g Kakaopulver
125 g Butter, zerlassen
Eine 26-er Springform am Boden mit Backpapier belegen.
Für den Teig die Eiweiße mit einer Prise Salz steif schlagen, 50 g Zucker einrieseln lassen und weiterschlagen, bis der Schnee fest wird. Kalt stellen.
Den Ofen inzwischen auf 180°C Ober/Unterhitze vorheizen.
Die Eigelbe mit dem Wasser schaumig schlagen, den übrigen Zucker einrieseln lassen und weiterschlagen, bis die Masse cremig wird. Dann das Mehl und den Kakao dazugeben und mit der Butter unterrühren.
Zuletzt den Eischnee unterheben und die Masse in die vorbereitete Form füllen. Im vorgeheizten Ofen etwa 20-25 min backen. In der Form etwas auskühlen lassen.
Je moet wel zorgen dat de taart geheel "gaar" is. Er mag dus niks meer aan je sateprikker blijven zitten, anders kun je de koek na afkoelen niet goed kruimelen.
Na het bakken hol je de taart uit met een lepel of ijslepel. Laat wel 1 cm aan de rand en bodem heel. Dan kun je hem vullen met wat je wil, het moet wel wat stijf zijn, anders blijft de "hoop" niet overeind staan. (zie recepten maulwurf kuchen via google.)
Daarna kruimel je het gene wat je eruit gehaald hebt eroverheen. Klaar is klara!!
Hoi, ik vind je sprookjesboom echt GEWELDIG MOOI !!!! Wat knap gedaan.
Hoe ging dat met het opplakken van het gezicht? Had je geen problemen dat het zou breken met het verplaatsen / opplakken ervan? Mijn ervaring met fondant is dat het zo snel breekt. Zou jammer zijn na zo'n werk dat het gezicht breekt
Is trouwens alleen het gezicht van fondant of de rest van de stam ook?
Groetjes Eveline
Echt een SUPERJOB heb je neergezet !!!!! 
goed dat deze weer naar boven kwam, zoiets zocht ik precies voor eind van de week!!
Ongeloofelijk!!
Prachtig gewoon!
En als die andere taartjes jouw eerste 3 taarten zijn...nou dan kan ik wel inpakken en weg wezen, haha!
Je bent een natuurtalent!
Groetjes!!!
Wat een geweldige taarten zeg!! Dat belooft nog wat 
wat gaaf zeg!
ik ga volgende maand een sprookjesboom taart maken en kan alleen maar hopen dat hij net zo mooi wordt 
Leuk dat een oude topic weer naar boven komt!
Maar wat een super taart zeg!!
Wat een erge leuke sprookjesboom 
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » Sprookjesboom taart