1

Onderwerp: Eerste keer Chocobom

Super leuk om te maken!
Gevuld met Bebogeen( Caramel ) was op zoek naar de Dulch de leche van het merk mijn oma maar nog niet gevonden!
En chocomouse!

Voor twee vrienden die dol zijn op Chocolade
Komt ie!

http://94.100.123.76/1104000001-1104050000/1104006501-1104006600/1104006596_5_m9zV.jpeg

Bedankt voor het kijken!
Liefs

2

Re: Eerste keer Chocobom

:P  :P  :P  :P  :P ziet er geweldig uit....

kleine tip voor een vlgnd keer
de dulche de leche kan je zelf maken... koop zo n blikje zoete gecondenseerde melk. paar uurtjes laten koken  in een ruime pan met water,volgende dag rits je het blikje open en voila   de heerlijkste caramel ooit..... begon zelf ook met bebogeen. maar eenmaal dit geproeft wil iedereen dat in zn taart..

groetjes

3

hey. dat ziet er mooi uit. Wil ook al een tijd deze chocobom maken, maar het kapsel bakken staat me tegen, heb geen goede vorm

4

Klopt ik wist dat! maar omdat ik weinig tijd had zei er iemand koop eens dulche de lech van het merk mijn oma. maar vond ik niet vandaar voor bebogeen gekozen, maar ga het zeker eens proberen, met de gecondenseerde melk!
Hoelang kan je dat bewaren. en moet dat dan in de koelkast?

Bedankt

5

Kyrabella schreef:

Klopt ik wist dat! maar omdat ik weinig tijd had zei er iemand koop eens dulche de lech van het merk mijn oma. maar vond ik niet vandaar voor bebogeen gekozen, maar ga het zeker eens proberen, met de gecondenseerde melk!
Hoelang kan je dat bewaren. en moet dat dan in de koelkast?

Bedankt

Zit in een blikje dus is vrij lang houdbaar! (merk friesche vlag)

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

6

ik zie ze steeds vaker en vind m erg leuk..
ik  ben alleen benieuwd hoe t werkt..

maak je een chocobiscuit?
en die kitkat?? hoe doe je die er tegen aan?

vind hem super..

Leven is het meervoud van lef.

7

ik heb laatst dulce de leche gemaakt van zo'n blikje.
smaken verschillen dus, want ik vond het helemaal niet lekker.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

8

kaartjuh schreef:

ik zie ze steeds vaker en vind m erg leuk..
ik  ben alleen benieuwd hoe t werkt..

maak je een chocobiscuit?
en die kitkat?? hoe doe je die er tegen aan?

vind hem super..

Heb gewoon een normalen biscuit gebakken,als je choco wil kan je er cacao door doen of de kant en klare nemen van de shop..
Daarna gevuld met een vulling die je lekker vind in mijn geval caramel en chocomouse..
Daarna helemaal afgesmeerd met botercream, en daarna de kitkat er tegen heel makkelijk dus, lint zorgt er voor dat het een beetje recht blijft maar is niet nodig eigenlijk!
Bovenop de m en m en klaar ben je!
De roosje vond ik wel leuk voor het nog wat exstra te geven.. Ben er erg blij mee, en de jarige waarvoor ik hem maakte vonden hem ook geweldig!

9

super hoor..
hoe maak je die kitkat vast?
met botercreme?

Leven is het meervoud van lef.

10

Ja heb de taart zoals ik al zei afgesmeerd met botercream en de kitkat er tegen geplakt!

11

Leuke taart. Je kan ook chocoladefudge gebruiken om mee te vullen en af te smeren ipv de botercreme (afsmeren) en chocolademousse (vulling). Dit als je niet zo houd van de smaak van botercreme. Ik maak ook altijd dulce de leche van een blikje maar laat het minimaal 1,5 uur koken. Dan is het zo stijf en mooi bruin dat het bijna niet te smeren valt, maar het smaakt dan wel lekker. Tip: ik doe er een beetje botercreme bij en dan is het goed smeerbaar.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

KIJK dit bedoel ik nou.....leuk en vooral heel lekker. Daar gaat het uiteindelijk ook om! helemaal top dus  :thumb:  :thumb:  :D

Groetjes Joyce
Een gezellige taart is de moeite waard!

13

Ik heb dulch de leche van mijn oma bij de jumbo gekocht.
Willy

14

Oke dank jullie wel voor de tips hij gaat zeker nog een keer gemaakt worden want mijn man zei gelijk die wil ik ook voor mijn verjaardag haha..
Had gehoord dat C1000 de mijn oma ook heeft en hier bij ons schijnen ze het ook te hebben in de supermarkt al kende ze het niet toen ik het vroeg.. komt goed!
De bebogeen was ook niet makkelijk smeerbaar heb hem toen 10 sec op 600 watt in de magbetron gedaan en daarna was het super makkelijk te smeren!