1

Onderwerp: Op kleur mengen in de Kennie

Hey lieve taartenbakster/bakkers,

Sinds deze week ben ik de blije en trotse bezitster van een Kenwood KM560! Wow, wat een topper!
Maar nu vroeg ik me af; hebben jullie ervaring met het op kleur maken van marsepein/fondant in dit apparaat??
Ik denk voor ik het zomaar even probeer, ga ik het toch even bij de experts navragen!
Ik hoop op veel (positieve) reacties.
Zou me zoveel schelen als het daarin zou kunnen.
Ben er nu al blij mee met hoeveel werk dit me scheelt tov de handmixer en als het marsepein kleuren er ook nog in zou kunnen zou dat helemaal top zijn.
Ben benieuwd, alvast bedankt!

gr. Bianca

ps; ik weet niet of ik het in de goede rubriek heb geplaatst maar ik zie het verhuisbericht anders wel verschijnen :)

http://ladivataartenencupcakes.nl
Voor leuke, lekkere en originele taarten!

2

Re: Op kleur mengen in de Kennie

volgens mij is hier al eens een topic over geweest. Heb je gezocht?? Ik doe het niet met mijn kennie...kans was te groot dat hij dan kapot gaat. Las ook laatst dat mensen het in een broodbakmachine kleuren

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

3

Ik doe het niet, ik heb een BBM en daar gaat het fantastisch in.

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

4

christol schreef:

Gewoon in de BBM en hoe lang laat je het dan kneden? Zowel marsepein als fondant? Ik heb namelijk ook nog een BBM staan en dat scheelt inderdaad een hoop werk!!  :Y

5

maar ik weet niet hoor, maar marsepein is toch veel te hard? bij mij wordt het pas na een paar minuten kneden wat zachter; lijkt me dat het ook voor de BBM nog erg veel werk is...

Groetjes, Dorothea.

6

Ik vond marsepein kleuren ook een vreselijk werk, maar sinds ik Zeelandia marsepein heb gaat het een stuk makkelijker.....is niet zo stug. Dus dat zou je denk ik ook makkelijker in een broodbakmachine kunnen doen.
In een Kennie weet ik niet, ik heb maar zo'n "simpele" van de Makro (waar ik overigens dolgelukkig mee ben :) ). Ik hoop dat er anderen zijn die dezelfde als jou hebben,hier iets over kunnen vertellen.

7

Marnieflor schreef:
christol schreef:

Gewoon in de BBM en hoe lang laat je het dan kneden? Zowel marsepein als fondant? Ik heb namelijk ook nog een BBM staan en dat scheelt inderdaad een hoop werk!!  :Y

Ja, ik wil het ook graag weten........Thanks

Als je elke dag doet wat je leuk vind....hoef je nooit meer te werken (Gandhi)

8

Op je BBM sheb je een functie deeg staan, je doet je marsepein er in brokken in zeg maar en je zet hem aan.

Na ongeveer 10 minuten is het klaar en als je er veel in doet is het af en toe even opnieuw brokken maken.

Maar terwijl je bezig bent doet hij het meeste voor je!

gewoon erin stoppen en je ziet vanzelf wat ik bedoel  :D

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

9

Ooooh jaren geleden een BBM gehad, maar ze vonden het brood hier niet lekker en dus ............ verkocht! Balen!!
Nou ja, wie weet haha!
Thnx voor de reacties en tips!

gr. Bianca

http://ladivataartenencupcakes.nl
Voor leuke, lekkere en originele taarten!

10

De BBM kan wel, Kennie of zelf KA is geen aanrader: dat gaat je op den duur toch je mixer kosten :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

11

Ik doe het mengen van fondant altijd met mijn Kenny en het gaat geweldig, En wel de deeghaak gebruiken