1

Onderwerp: Taartdozen fantasie

Op het forum lees ik (als beginner) dat taarten liefst in de koelkast bewaard moeten worden in een kartonnen doos.  Bij fondant is het zelfs nog dubieus, maar bij een lage temperatuur en in een doos zou dat ook moeten.
Maar die dozen zijn mega duur?! 2,50 euro per taart of zo vind ik behoorlijk aan de prijs en het is best al een dure hobby.

Nou zat ik te denken :think:
Eigenlijk wil je een schone doos die lichtelijk vocht kan opnemen. Een plastic doos gaat niet, die sluit volledig af en dan gaat de taart zweten.
Eigenlijk zou je een plastic door moeten hebben die je aan de bovenkant open kunt zetten, zodat er gaatje tevoorschijn komen als jij dat wilt en liefst dan nog ruimte tussen die gaatjes waar je bv. een servet of stuk keukenrol in zou kunnen doen. Die kan dan het vocht opnemen en de gaatjes zorgen toch voor lucht.
Zou dat werken? En zou ik dat op de een of andere manier kunnen
maken? Gaten boren met de boormachine is een makkie en dan bv. keukenrol vastplakken? :/

Of zou dit zeker niet werken en heb ik gewoon last van het feit dat ik de laatste tijd slecht slaap en 's nachts alleen maar taartjes zie..... :lol:

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

2 Laatst bewerkt door annick67 (16-09-2010 18:11)

Re: Taartdozen fantasie

Ik denk het laatste!  :lol:

Enne je ziet ze vliegen, die dozen kosten echt geen 2,50 per taart!

3

ik koop ze hier in brs voor 1,25 of 1,50 per doos ( dacht ik )

Liefs Samantha

ik koop weliswaar mn dozen in per veel, maar ik betaal dan rond de 50ct per stuk :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

uit de webshop hier is http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=4085 de goedkoopste.
1,25 perstuk

of hier 5 voor 2,95 (20 bij 20)
of 5 voor 4,75 (30 bij 30)

(even www ervoor zetten) .taartendecoratie.nl/product_info.php/cPath/43_111/products_id/184?osCsid=6695a7225fa746155024b73309b44281

Liefs, Zanoni

6

Tirza ik ben wel benieuwd waar jij ze inkoopt en wat de maten zijn? Eens kijken of het de moeite is....  :D

7

Ik koop ze altijd bij de sligro.. Volgens mij 100 stuks voor €40,- ofzo. Dus dat ik dan 40 cent per stuk. Zijn gewoon hele simpele dozen, volgens mij 10 cm hoog, maar je kan ze ook hoger laten als je dat wilt.

Zelf vind ik 10 cm. te laag. Welke dozen van jullie zijn wel 15 cm?
Tja en word ik een bakker die 100 taarten gaat bakken. Wel 's nachts in mijn dromen in in ieder geval, wat ben ik aan het bakken dan. :/  ;)

9

Ik koop ze bij de Hema via de gebakafdeling.

10

Ik ben gezegend met een aparte koelkast, en ik bewaar mijn taarten nooit in een doos, want ik plaats ze op een bekleed plaatjes mdf. en dan gaat hij zo de koelkast in.
alleen als ik een taart heb ingevroren gaat hij in de doos, maar dan ook alleen om te ontdooien.
Soms vind ik het ook eng vanwege het vocht, en dan plaats ik er een prop keuken papier naast

Nadat de taart klaar is pak ik de taart met plaatje, in boemenfolie met zo'n toef vanboven mooi strikje en lint eraan en je hebt een erg leuk kadoo

Misschien is dit een optie

11

LauradB schreef:

Ik koop ze altijd bij de sligro.. Volgens mij 100 stuks voor €40,- ofzo. Dus dat ik dan 40 cent per stuk. Zijn gewoon hele simpele dozen, volgens mij 10 cm hoog, maar je kan ze ook hoger laten als je dat wilt.

Heb die ook altijd. Ze kosten incl. btw 50 cent per stuk en zijn 30x30.
Andere maten kunnen ze helaas niet meer leveren.

Kijk voor prints op FROSTY, ICING en (gekleurde) OUWEL op www.snoeppapiertje.nl
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Zoet-Goe … 39?fref=ts

Cc maak ik tot nu toe het meest met fondant, de 3 taarten die ik tot nu toe heb gemaakt met marsepein. Dit x wordt het een combinatie. Marsepeinen puzzelplaatjes en een witte fondant onderlaag, extra wit. Die combinatie heb ik nog niet eerder gehad en tja, het betreft een wedstrijd dus wil ik graag dat de taart er lekker bijligt.
Op het forum kiest de een altijd voor de koelkast en de ander niet.
Ik heb nog een kleine week om te denken  :think:

Maar bedankt vast, altijd fijn om te lezen hoe anderen dit aanpakken. :)

13

Mijn taarten gaan niet in de koelkast........taarten met een gevoelige vulling worden gevuld en klaar gemaakt op de dag/tijd dat ze eruit gaan, niet eerder. Verder werk ik vaak met rich fruitcakes, eigen recept, carrot en pumkincakes of taarten met vullingen die buiten de koelkast kunnen voor ten minste 48 uur.

Slagroomtaarten zijn voor mij geen taarten die geschikt zijn voor een uitgebreide opmaak met marsepein en fondant, die hebben hun eigen charme en opmaak.

14

annick67 schreef:

Tirza ik ben wel benieuwd waar jij ze inkoopt en wat de maten zijn? Eens kijken of het de moeite is....  :D

paardekooper :Y

ik gebruik ze ook niet voor in de koelkast, maar voor opdrachten, ik vind een doos professioneler staan dan bloemenfolie, no offence.
8 of 10 cm is meestal te laag, maar dan gebruik ik 2 dozen, dus 2 keer een deksel en 2 keer een bodem, tegen de 2 open stukjes die je dan nog hebt, zet ik een stuk karton. Zou het liefst alle stapeltaarten in een daarvoor geschikte doos meegeven, maar 10 euro aan verpakkingskosten voor een taart voor 30 personen vind ik niet zo leuk  :nooo

en verder, berichten waarin wordt gesuggereerd dat dozen in een eigen (web)shop goedkoper is, worden verwijderd

groetjes Tirza     

15 Laatst bewerkt door zoethoudertje (16-09-2010 19:32)

tipsytaartje schreef:
annick67 schreef:

paardekooper :Y

ik gebruik ze ook niet voor in de koelkast, maar voor opdrachten, ik vind een doos professioneler staan dan bloemenfolie, no offence.
8 of 10 cm is meestal te laag, maar dan gebruik ik 2 dozen, dus 2 keer een deksel en 2 keer een bodem, tegen de 2 open stukjes die je dan nog hebt, zet ik een stuk karton. Zou het liefst alle stapeltaarten in een daarvoor geschikte doos meegeven, maar 10 euro aan verpakkingskosten voor een taart voor 30 personen vind ik niet zo leuk  :nooo

en verder, berichten waarin wordt gesuggereerd dat dozen in een eigen (web)shop goedkoper is, worden verwijderd

Hoi Tirza,
Je hebt zeker niet toevallig een foto van hoe je jouw dozen in elkaar vouwt met een stukje karton ertussen. 
Eigenlijk is toch de conclusie: je bakt een taart, je koopt een doos en stopt hem daarin. Deze kan dan buiten de koelkast of zo nodig in de koelkast :)  Simpel.

16

nee daar heb ik geen foto van ;) ik vond wel deze van Jol321:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2125738634

groetjes Tirza     

Bedankt, nu snap ik wat je bedoeld.  :)

18

Ik haal ook mijn dozen bij Paardekooper.
wellicht kun je als je 50 stuks te veel vindt met een aantal personen samen een pakket dozen kopen en verdelen.
By the way, je moet wel ingeschreven staan bij de kvk om bij Paardekooper spullen te kunnen kopen.

bedankt voor de tip om hoge dozen te maken. Ik was al aan het verzinnen om mijn eerste bestelling van een stapeltaart te gaan vervoeren.  :)

groeten

19

bij de paardekooper kun je in de winkel zonder kvk spullen kopen :Y

groetjes Tirza     

Dus ik kan er gewoon naar toe, ben en heb geen bedrijfje.
Werk wel in Rotterdam, dus is te doen om een x te gaan kijken.

21

tipsytaartje schreef:

bij de paardekooper kun je in de winkel zonder kvk spullen kopen :Y

Hangt van de Paardekoper-vestiging af. Sommigen doen wat moeilijker.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

22

Paardekoper in rotterdam doet niet moeilijk hoor, ik neem altijd iets lekkers voor ze me. Was de eerste keer een geintje van een verkoper toen ik kwam zonder kvk maar ach, vind het wel leuk om een stuk of 4 cupcakes voor ze mee te nemen of andere keer weer een cake ofzo!

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

23

Ik heb gelukkig ook een extra koelkast, daar gaan de taarten (zonder doos in). De taarten gaan dan of de deur uit in folie of in een doos, maar net wat de klant wil. Mijn dozen koop ik overigens ook in bij een groothandel in verpakkingsmateriaal. Ik betaal nog geen 0.30 ct per doos...Ideaal :)

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

24

Voor stapeltaarten ga ik de dozen niet aan elkaar nieten zoals t plaatje. (iig heb nog niet hoger gehad dan 2 lagen stapeltaart ;)
kom je voor 3 laags wel op een juiste maat uit als je de dozen zo samen bevestigd?

Ik koop ze bij taartendecoratie en bereken dit door aan de klant (stapeltoeslag)

De dozen vind ik zelf ook niet duur.

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

25

Ik koop ook in bij Paardekooper, maar ik doe stapeltaarten meestal in een combinatie doos/bloemenfolie. Ik zet de taarten ook altijd op een mdf plaatje, dan in een doos. De deksel zet ik rechtopstaand er tegenaan en de rest dek ik af met transparantfolie.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me