Onderwerp: Taartdozen fantasie
Op het forum lees ik (als beginner) dat taarten liefst in de koelkast bewaard moeten worden in een kartonnen doos. Bij fondant is het zelfs nog dubieus, maar bij een lage temperatuur en in een doos zou dat ook moeten.
Maar die dozen zijn mega duur?! 2,50 euro per taart of zo vind ik behoorlijk aan de prijs en het is best al een dure hobby.
Nou zat ik te denken
Eigenlijk wil je een schone doos die lichtelijk vocht kan opnemen. Een plastic doos gaat niet, die sluit volledig af en dan gaat de taart zweten.
Eigenlijk zou je een plastic door moeten hebben die je aan de bovenkant open kunt zetten, zodat er gaatje tevoorschijn komen als jij dat wilt en liefst dan nog ruimte tussen die gaatjes waar je bv. een servet of stuk keukenrol in zou kunnen doen. Die kan dan het vocht opnemen en de gaatjes zorgen toch voor lucht.
Zou dat werken? En zou ik dat op de een of andere manier kunnen
maken? Gaten boren met de boormachine is een makkie en dan bv. keukenrol vastplakken?
Of zou dit zeker niet werken en heb ik gewoon last van het feit dat ik de laatste tijd slecht slaap en 's nachts alleen maar taartjes zie.....
www.carolabaktzoethoudertjes.nl