1

Onderwerp: Wat voor taart?!?

Ik wil voor mijn moeder's verjaardag een marsepein/fondant taart maken, alleen ik heb geen flauw idee wat voor taart ik moet maken hiervoor. Een slagroomtaart of zo?
En hebben jullie nog ideeën voor wat ik met de marsepein/fondant op de taart kan maken?

2

Re: Wat voor taart?!?

wat bedoel je met slagroomtaart.?

als je een taart wilt bekleden met marsepein/fondant dan kun je een biscuit vullen met een lekkere vulling 1 of 2 laagjes die je zelf lekker vind en dan afsmeren met botercreme en daarover de marsepein of fondant leggen

zoek anders even met de zoekfunctie hierboven dan vind je echt een hele boel antwoorden.

succes hoor...

3

Lisaa schreef:

Ik wil voor mijn moeder's verjaardag een marsepein/fondant taart maken, alleen ik heb geen flauw idee wat voor taart ik moet maken hiervoor. Een slagroomtaart of zo?
En hebben jullie nog ideeën voor wat ik met de marsepein/fondant op de taart kan maken?

Wat voor taart vind je moeder lekker.? Lijkt mij wel belangrijk op 1 of andere manier....grin.
En wat vind je moeder mooi, heeft ze hobbies bvb, houd ze van bloemen, houdt ze van streepjes of dots etc......

Als je goed kunt boetseren kun je iets ingewikkelders maken, kun je nog niets of weinig dan houdt het bij simpele versiering door er bij voorbeeld een strik op te maken en wat simpele uitgestoken vormen in de kleur waar je meoder van houdt......

Je kunt een taart maken en heel ingewikkeld doen maar ook een leuke  cake, heel simpel glad afsnijden of cupcake boeketje, volgens mij staat er ergens een how to.

Kijk eens tussen de how to's, misschien vind je daar eits tussen wat je zou kunnen/willen maken.

4

Lisaa schreef:

Als je echt geen idee hebt en het heel makkelijk wilt houden, kun je bv de taart vullen met banketbakkersroom in de onderste laag desnoods nog met een extra laag slagroom, ook erg lekker!

en dan de tweede laag bv aardbeienjam

dit is een beetje standaard, maar heel makkelijk!

Dan bekleden en misschien kun je je taart versieren met wat makkelijk te maken bloemen en de naam van je moeder en evt leeftijd. eigenlijk wat je zelf niet te moeilijk vind!  Het lijkt zo makkelijk maar vaak is het moeilijker dan je denkt.

Mijn advies is dan ook, begin heel makkelijk en maak het je steeds een stukje moeilijker anders is de lol er snel vanaf!

succes

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

5

Dank jullie wel! :)
Ik heb nu ongeveer een idee wat ik wil gaan maken.
Het moet niet te moeilijk want dit is eigenlijk mijn eerste marsepein taart.
Ik hou het simpel, maar mooi :)
Ik doe denk ik wat christol zei:
De onderste laag banketbakkersroom en dan een laag slagroom of jam of zo. :9
Dan met botercrème besmeren en dan de marsepein eroverheen.
Misschien nog leuke figuurtjes er overheen of een leuk patroontje maken. (bijvoorbeeld: hartjes, ruitjes, streepjes of stippen of zoiets)

Nogmaals bedankt! :)