1

Onderwerp: Foto eerste taart en en eerste keer geboetseerd

Nou hier is dan de foto van de verjaardagstaart van mijn zoontje. Hij is alleen niet helemaal geworden wat ik wilde.

Het is ook wel de eerste keer van de biscuit bakken en het zo bekleden, maar toch.

Ik ben niet tevreden over hoe hij gestapeld is en mijn marsepein scheurde en ik wilde eigenlijk ook tappits in plaats van dat ik het geschreven heb met de kleur geel tube wat ook niet staand kan maar alleen liggend.

Alleen door tijdgebrek en wat stress situaties moest ik veel dingen tussendoor doen waardoor ik steeds moest stoppen waar ik mee bezig was.

Ik heb 2 weken geleden een nieuwe keuken machine gekocht, niet een kennie of zo maar een philips keukenmachine waar ook veel andere dingen bij zitten, daar brak 1 van de garde koppen af.

En mijn biscuits zijn toch wel 5 cm hoog geworden.

Maar goed ik zie de verbeter punten dus daar kan ik veel mee.

De familie waarvan niemand iets op dit gebied doet vonden hem allemaal wel erg mooi en hij was ook goed gelukt.

Ik had een gevuld met een laag banketbakkersroom met manderijntjes er op en een laag abrikozenjam,

en de andere met banketbakkersroom en zwarte bessen jam en botercreme met vanille aroma.

Ik krijg de foto alleen niet groter

Groetjes Marijke

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BAHIK4W7.jpg

Groetjes Marijke

2

Re: Foto eerste taart en en eerste keer geboetseerd

Voor zover ik kan zien, ziet de taart er leuk uit hoor!  :)
Pooh en Tijgetje, zo te zien? Jammer dat de foto niet groter kan.  :/

"Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu windstil"
www.thecakeofdestiny.nl / www.tcod74.hyves.nl

ik heb je foto aangepast, mini uit je link gehaald.
je hebt waarschijnlijk op de thumbnail met je rechtmuisknop geklikt, dan kopieer je het formaat van de thumbnail. Als je op het normale formaat foto met je rechtmuisknop klikt, heb je een beter formaatje :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Ow, waarschijnlijk deed ik tegelijk met tipsy een berichtje plaatsen, nu is de foto wel duidelijk.  :)
maar ook nu ziet hij er leuk uit, zeker voor een eerste.  ;)

"Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu windstil"
www.thecakeofdestiny.nl / www.tcod74.hyves.nl

5

Bedankt,

Ik kreeg ook de onderkant niet goed nog bij het marsepein.

Blijven oefenen maar

Groetjes Marijke

6

Het is ook beter dat ik de bak vormen van de webshop aan schaf omdat bij het bovenste biscuit het bakpapier er in zat, misschien heeft iemand een tip voor mij?

Groetjes Marijke

7

Je kunt in plaats van bakpapier ook cake-release gebruiken (webshop) of dat spul van Oetker. Goed je vorm ermee insmeren en dan komt je biscuit er mooi uit.
En voor je marsepein kun je een smoother gebruiken. Onmisbaar  :Y
En tussen de how-to's staan ook teigetje en pooh, voor je volgende taart  ;)

Gaat goed zo hoor!

May your dreams last longer than the night

8

Hoi Moppie 83

Ik vind persoonlijk zelf wel dat de boetseersels goed gelukt zijn alleen wel iets verbetering nog.

Ik heb deze ook via een link van de how-to's

Ik heb ook de bakspray in huis van oetker alleen als ik de vorm onder de kraan houd dan komt er water door heen dus dan zal dat geheid ook met het beslag gebeuren denk ik.

Misschien zo lang ik nog niet de vormen heb die je ook hier kan kopen dan dat cake release gebruiken

en ik heb ook al een smoother in huis gekocht alleen via een andere webshop daar kreeg ik het ook zo mee zo als het nu is alleen de onderkant lukte niet.

Ik moest het ook wel onder druk doen want de visite zat al te wachten.

Maar bedankt voor je reactie

Groetjes Marijke

9

hoi,

ik vind je taartje leuk! ik had een Bumba geboetseerd op een workshop, ook niet perfect, en die man (de bakker) zei: kinderen zien geen details!

Mijn antwoord was meteen: maar ik wel! maar ergens heeft hij gelijk, dus jij hebt absoluut een super taart, voor de eerste keer!

Groetjes Christa!

10

Hoi Christa163,

Bedankt voor je reactie.  Ik heb verder geen workshop gedaan, en nog nooit geboetseerd, ja misschien vroeger op school maar verder niet.

En ik moest het ook snel doen, had tijdgebrek, en wat te laat gepland.

Het was meer werk dan ik dacht, omdat je het nog niet eerder hebt gedaan.

Maar goed ik vind het hartstikke leuk en ga er zeker mee verder!!! en misschien eens een cursus volgen.

En wie weet hoe alles verder gaat lopen.

Maar die man heeft wel gelijk ja, maar zelf zie je het wel ja.

Maar goed ben gisteren bij de ikea geweest en heb weer wat spullen aangeschaft, dus kan ik weer lekker een andere vorm gaan bakken.

Groetjes

Groetjes Marijke