Onderwerp: toch nog maar een inhaalparade...
zoals ik in het vorige topic schreef heb ik de afgelopen maanden heel weinig tijd gehad om mijn taartjes te showen. Hier komen ze dan...
(de taarten waarvan ik tenminste niet vergeten ben om foto's te maken, dat overkomt me helaas regelmatig
)
Deze taart heb ik gemaakt voor onze oudste (Jorn) die toch écht wel alleen maar merkonderbroeken wil dragen. Pfff....wat vond ik het moeilijk om deze te maken!! Vooral in het kruis bekleden. De taart viel wel erg in de smaak en de "bobbel" bleef als laatste over. Niemand durfde hem aan te snijden...hihihi

Deze taart heb ik gemaakt voor de communie van mijn nichtje. Het thema was vlinders...

Het volgende taartje had ik al eerder gevuld als reservekapsel voor mijn bruidstaart. Ik wist niet of hij nog goed smaakte, dus zelf van geproefd, was nog prima. Maar ja, dan is de taart natuurlijk niet meer mooi rond. Dus een hartje van gesneden en bekleed en meegenomen naar mijn werk. Ik kan je zeggen dat ze het niet erg vonden. Een paar dagen ervoor was ik getrouwd, dus had ik ook meteen een traktatie. De bruidstaart zet ik later nog in de bruidstaartenparade.

Voor één van mijn man zijn getuigen had ik als bedankje een advocaattaartje gemaakt omdat zijn vrouw daar een keer een grapje over had gemaakt.

De volgende taart was een echte traktatie voor op mijn werk om te bedanken voor alle lieve felicitaties voor onze bruiloft en alvast voor mijn verjaardag die in de vakantie valt (ik ben juf) De taart is helemaal geïnspipikt van het forum.

Chocolade-frambozen-bedanktaartje voor de mensen waar we een heeeeeel leuk appartement mochten huren om onze huwelijksnacht in door te brengen (deze huwelijksnacht was een kado van vrienden en familie. Echt super!)

Na mijn traktatietaart op school, kreeg ik meteen een vraag van een collega of ik een taartje wilde maken voor haar vriend die klaar is met zijn opleiding.

Deze taart gemaakt voor de zoon van mijn beste vriendin. Hij was vooral blij met de AUTO haha....toch blij dat ik er een echt autootje op had gezet. Helaas zijn de foto's niet zo goed gelukt, maar de taart zag er echt wel leuk uit.

het kapsel van de cars taart van binnen:

Simpel traktatietaartje voor mijn man op zijn werk:

Ik had ook nog taarten voor de kinderen op school gemaakt, maar daar ben ik helaas vergeten een foto van te maken.
Bedanktaartje voor een moeder van een kindje uit mijn klas die heel veel voor ons(juffen) heeft gedaan het afgelopen schooljaar. We zijn hem gaan brengen bij haar thuis en ze stond met haar mond vol tanden en was spakeloos (en dat gebeurt niet zo snel bij haar! haha!

nog een collega die gevraagd had of ik een taartje wilde maken voor haar dochter. De leeftijd moet er hier nog op, die heb ik linksonder gedaan. In eerste instantie had ik die er dus niet op zitten en daardoor is de verdeling een beetje gek...maar ja...

Halzelnootschuimtaart voor mijn man zijn verjaardag. De 42 vond ik een beetje kansloos en er niet recht opzitten, maar de taart was echt heeeeeerlijk!! Het recept heb ik van het forum met een beetje aanpassing. Ik heb mbc gebruikt in plaats van gewone en heb er hazelnootkoffieoplospoeder (leuk woord voor galgje) erdoorheen gedaan en hazelnoot siroop voor in de koffie. mmmmmm....echt een succes!

Alle taarten voor mijn eigen verjaardag ben ik helaas vergeten foto
's van te maken...
verjaardagstaart voor mijn nichtje....pfff...we hadden een heel hoge luchtvochtigheidsgehalte thuis en de fondant voor de strik die overdag heeeeel langzaam droogde, werd 's nachts weer kliedernat
Dus van alles geprobeerd om weer droog te krijgen en de hele dag en nacht van tevoren in mijn nieuwe fotostudiootje gezet (die ik nog niet voor foto's heb gebruikt gek genoeg)mét lampen erop...uiteindelijk heb ik de strik 10 minuten van tevoren erop gezet en hij heeft het gehouden tot hij aangesneden werd fjuw.... Ze waren toch erg tevreden en hij was gelukkig ook erg lekker.

Tot slot heb ik deze week na alle inspiratie op het forum mijn eigen regenboogtaart gemaakt! Ik vond hem er erg leuk uitzien ik was ook erg tevreden over de vulling. aardbeien, bessen, twee keer citroen en één keer bosbessenjam van onderen naar boven. Maar een heel dun laagje, net genoeg om de kapsels te laten plakken. Maar de icing buitenkant vond ik toch wel errug zoet...ik geloof dat ik naar de tandarts moet

Zo...dat was het weer...de rest zet ik in de stapeltaarten categorie en mijn volgende uitdaging wordt het mooier fotograferen....
mijn taartjes: http://s1019.photobucket.com/home/wendieverhaar/index

ik krijg meteen weer zin om er nog een te maken