1

Onderwerp: Hoeveel cc kun je decoreren met 1 mix botercreme?

Hoi allemaal,

wie weet hoeveel CC ik kan decoreren met 1 kilo mix voor botercreme?

daar bedoel ik deze mix mee:

FunCakes Mix voor Botercrème 1 kg.
[76161]

Met deze FunCakes botercreme mix maak je een prachtige witte botercrème van banketbakkers kwaliteit. Nog toe te voegen per 100 gram mix: 100 gram poedersuiker, 200 ml water en 250 gram boter. Evt. restanten zijn in de vriezer prima te bewaren.

]HEeft iemand ervaring hiermee, is deze lekker en kun je hiermee mooi spuiten op een CC?

2

Re: Hoeveel cc kun je decoreren met 1 mix botercreme?

Heeeleboel :Y
Met 100 gram kun je ca. 20 cupcakes een toef geven, dus met een kilo kun je er 200 voorzien van een toef.

Zo is-ie al lekker, maar je kunt er ook een smaakje van bijv. Patidess doorheen roeren :9

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

heey dank je voor je reactie...
bedoel je met een toef over heel de cc heen?

dus met 1 kilo kan ik wel 75 cc decoreren. dat is mooi wilde 2 kilo bestellen.

ik maak namelijk cc voor een babyfeest, wil heel de cupcake voorzien van de creme en dan muisjes erop doen.

ik heb roze kleurgel besteld kan ik die denk je door de creme heendoen dat de cremeroze wordt?

welke smaakje van patides raad je me aan icm met muisjes?

4

Heey kan niemand mij hiermee helpen:

ik heb roze kleurgel besteld kan ik die denk je door de creme heendoen dat de creme roze wordt?

Wat is het makkelijkst om 1 kilo mix in 1 keer te maken of steeds 100 gram?

Hoe lang kan ik de botercreme bewaren.

5 Laatst bewerkt door Astrid73 (14-09-2010 17:17)

Ik zou eerst een dubbele hoeveelheid maken, dus 200 gram poedersuiker&200 gram mix, 400 ml water en 500 gram boter.

Kijk hoe ver je komt en dan eventueel per 100 gram mix bijmaken.

Je kan het 1 week in de koelkast bewaren, maar je kan het ook invriezen.

Oja: de kleurgel kan je er doorheen doen; niet te veel ineens, gewoon beetje bij beetje.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

6

Heey Astrid bedankt voor je reactie...

ok dan zal ik dat zo doen eerst een dubbele hoeveelheid. Hoop dat het goed opstijft...
Ok je kunt het dus 1 week in de koelkast bewaren. dan kan ik het alvast vrijdag maken en zaterdag decoreren dat komt goed uit.

weet je ook of het lekker is als je er bij een paar cacao toevoegd. Wil het liefst 3 verschillende kleuren, wit, roze en cacao.

ik heb ook een mix voor royal icing besteld kan ik die ook al een dag eerder maken en dan in de koelkast bewaren?

Blijft de botercreme en de royalicing wel lekker als die een dag in de koelkast hebben gezeten?

7

Royal icing niet in de koelkast bewaren, gewoon bij kamertemp, afsluiten.

8

Mimitie schreef:

weet je ook of het lekker is als je er bij een paar cacao toevoegd. Wil het liefst 3 verschillende kleuren, wit, roze en cacao.

Je kunt ook chocopasta toevoegen ipv cacao.

Blijft de botercreme en de royalicing wel lekker als die een dag in de koelkast hebben gezeten?

Ja hoor, geen punt. Zou de botercrème wel weer goed op temperatuur laten komen en daarna weer opnieuw doormixen.

9

bedankt voor jullie reacties...

dus de royalicing niet in de koelkast. Maar het kan geen kwaad om een dag van te voren maken.

ok gewoon chocoladepasta dat is ook een idee..
heb je nog andere lekkere en makkelijke smaken....

wat raad je aan met de botercreme, 2uur van te voren uit de koelkast helen en dan door elkaar mixen?

10

Nee langer hoor, uur of 4 zeker en dan weer opnieuw mixen.
Als je het de dag vooraf maakt hoeft botercrème van mix eigenlijk niet in de koelkast. En nee, het is allebei niet erg om de dag van te voren te maken.

Caramel is lekker erdoor, gepureerd fruit, lemon curd, jam, hazelnootpasta.... Er kan veel met botercrème van mix hoor ;)

11

ooh ok dus zowel de botercreme als de royal icing hoeft niet in de koelkast....

caramel dat klinkt ook wel lekker..

hoe doe je dat dan met de chocoladepasta: eerst de botercreme mixen en dan later de pasta toevoegen...

12

Yep :Y Naar smaak toevoegen (heel vervelend, elke keer even proeven of er genoeg in zit ;))

13

hahah dat is inderdaad heel erg vervelend.

en hoe doe je dat met de caramel? Maak je die zelf of kun je dat kant en klaar kopen in de supermarkt.

14

Ik ben zelf erg van het gemak dus ik mik van Patidess er doorheen, maar je kunt het prima zelf maken met een blikje gecondenseerde melk. FF zoeken... hier: http://www.deleukstetaarten.nl/recept/4 … +de+leche/

Lekker :9