1

Onderwerp: slagroom op cupcake

Beste mensen,

Ik ben nieuw hier.
Mijn dochter gaat binnenkort afscheid nemen op het kdv. Nu wilde ik haar cupcakes later trakteren en zag dat je ook slagroom met klopfix (en eventueel een kleurtje) er op kan spuiten. Dit wil ik wel proberen te doen, maar kan ik die de avond van te voren er op spuiten en zijn ze dan de volgende dag nog mooi?

ik hoor graag van jullie!

Mysje

2

Re: slagroom op cupcake

mysje schreef:

Beste mensen,

Ik ben nieuw hier.
Mijn dochter gaat binnenkort afscheid nemen op het kdv. Nu wilde ik haar cupcakes later trakteren en zag dat je ook slagroom met klopfix (en eventueel een kleurtje) er op kan spuiten. Dit wil ik wel proberen te doen, maar kan ik die de avond van te voren er op spuiten en zijn ze dan de volgende dag nog mooi?

Kan wel maar ik persoonlijk zou eht er neit op wagen, slagroom heeft de neiging om toch te 'bloeden' en uit te zakken. Dit kun je voorkomen door slagroom te maken met suiker en wat klopfix, kloppen tot lobbig en dan 1 deel mascarpone op 3 delen slagroom toe te voegen en nu kloppen tot cremig en stijf........

Spuiten , in de koeling zetten en de volgende dag meenemen.

Oh dat is een goed idee...

Ga ik zaterdag eens uitproberen
Thanks

Er is altijd wel een reden voor taart...
www.taartendaan.hyves.nl

4

Ik zou meringue botercreme gebruiken. Blijft lekker stevig en gaat niet zakken :-)

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

5

ik zou ook botercreme gebruiken, heb het zelf 1 keer geprobeerd met slagroom maar dat was geen succes!

N-Joy Cakes