1

Onderwerp: Fondant letters zonder te breken?

Hallo allemaal!

Zaterdag moet ik mijn eerste bestelling afleveren. Hierop moet de naam en de leeftijd van de jarige komen te staan.

Omdat ik nergens mooie ( grote) uitstekers kan vinden wilde ik ze eerst spuiten met icing ( zo'n kant en klaar tubetje van WIlton). Maar, na 1,5 dag drogen was dat nog steeds hartstikke plakkerig, dus dat zag ik niet goed komen.
Daarnet heb ik fondant gekleurd en daarmee de letters gespoten op een plastic hoesje, met het idee om ze dan op de taart te plakken als ze goed gedroogd zijn. Maar... ik pak het hoesje weg om het veilig op te bergen en de eerste letter breekt al...
Nu heb ik alles wel 2x gespoten om reserve te hebben, maar gaat dit wel goed komen?
Weet iemand of ik eventueel zaterdag gewoon warme fondant direct op de marsepein kan spuiten of smelt mijn marsepein dan?

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes
Linda

Het belangrijkste blijft toch dat een taartje lekker is!!!

2

Re: Fondant letters zonder te breken?

Je zou hier http://lettertype.net/  een mooi lettertype kunnen kiezen, dan kan je het op de gewenste grootte uitprinten.
Fondant met tylose mengen, uitrollen en de letters uitsnijden.
Dagje laten drogen en op je taart plakken.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

3

@ Boska: dank je wel, maar ben geen liefhebber van tylose... Heb inmiddels een vriend annex banketbakker gebeld en ga ze zaterdag direct spuiten met gekleurde witte chocolade.
De site sla ik wel even op! :)

Het belangrijkste blijft toch dat een taartje lekker is!!!

4

je kunt het ook met fondant zonder tylose doen hoor, droogt alleen wat langzamer...

Groetjes, Dorothea.