Onderwerp: Cupcake challenge cupcake!
Zoals jullie al weten is er dit jaar een Nederlandse Cupcakechallenge op blogspot.. Het thema is Candybars en dit is van ik ervan gemaakt heb:

Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Cupcake challenge cupcake!
Zoals jullie al weten is er dit jaar een Nederlandse Cupcakechallenge op blogspot.. Het thema is Candybars en dit is van ik ervan gemaakt heb:

mjammie! Ziet er heerlijk uit!!!
Ik word al dik als ik ernaar kijk
Maar mooi gedaan hoor!
ik geloof dat ik al niet meer mee hoef te doen om te kunnen winnen 
Die zien er echt heeeerlijk uit!! Mooie foto's ook!
Wauw, njammie!
Ik heb zojuist mijn twee bruine boterhammen op maar als ik hier naar kijk krijg ik spontaan enorme trek in zoiets...tja...mooi lekkers of lekker moois....hoe zal ik het noemen?? Het ziet er in ieder geval geweldig lekker uit!!!
Heb je een recept of een howto??
Heb je een recept of een howto??
Recept, recept, how to how to.....
Wat ziet dit er heerlijk uit zeg! Ik zeg een winnaar! 
Ik word al dik als ik ernaar kijk
Maar mooi gedaan hoor!
woehahaha..hier nog 1 maar wat zullen deze héérlijk zijn zeg...mooi gemaakt!
Wat zien die er super lekker en dikmakend
uit!
Oooh die ziet er echt heerlijk uit zeg! Een recept is inderdaad welkom 
mmm lekker en ik had al zo'n trek
Maar zoals al eerder gezeg : how to en recept please 
Eerst en vooral bedankt allemaal, en het is waarschijnlijk een dikmakertje ja
Maar aangezien ik toch nooit een gram bijkom kan ik er zoveel van eten als ik wil
De chocoladecake is naar het recept van the hummingbird bakery, maar ik heb er ipv het bakpoeder wat natriumbicarbonaat gebruikt, ik vind dat hierdoor de kleuren feller worden, de cupcakes worden dus donkerder. Het recept:
Chocolate cupcakes
100 gram bloem
20 gram cacaopoeder
140 gram suiker
1,5 theelepel bakpoeder
snuifje zout
40 gram ongezouten boter (kamertemperatuur)
120 ml volle melk
1 ei
1/4 theelepel vanille extract
Werkwijze: Mix de bloem, cacaopoeder, suiker, bakpoeder, zout en boter tot je een zanderige consistentie krijgt. Meng de melk, ei en vanille extract in een kommetje. Voeg het beetje bij beetje onder het bloem-mengsel. Mix net zo lang tot alles mooi onder elkaar zit. Dit is normaal gezien deeg voor 12 cupcakes, maar dat hangt natuurlijk ook af van je oven en de vormpjes.
Dan voor de vulling heb ik rolo's gesmolten en een scheutje room hieraan toegevoegd, geen slagroom, gewoon room. De bedoeling hiervan is dat ze als vulling dan iets zachter blijven.
De ganache kunnen we allemaal maken he
(recept staat hier overal wel)
De toblerone botercreme is ook heel simpel, je maakt een meringue botercreme en voegt hier gesmolten toblerone aan toe, natuurlijk eerst laten afkoelen, anders krijg je een soepje!
De caramel "drizzle" is eigenlijk gewoon wat suiker carameliseren en hieraan van room en boter toevoegen naar smaak, dit laten afkoelen en dan heb je zo'n lekker fudge smaakje! Deze heb ik aangebracht met zo'n sausfles die ze gebruiken om borden te dresseren..
Als laatste gewoon die maltezers verkruimelen en erover strooien.
Niet echt moeilijk dus, maar wel heerlijk 
Echt een lust voor het oog en de smaak.
Maar ook de presentatie is top. 
oww wat ziet dat er lekker uit zeg 
Oh jammie, wat een plaatje, en zo smakelijk !
pretty en lekker 
ziet er heel lekker uit.
Hé Stijn...Thnx voor het delen van dit superrecept!!
Eerst en vooral bedankt allemaal, en het is waarschijnlijk een dikmakertje ja
Maar aangezien ik toch nooit een gram bijkom kan ik er zoveel van eten als ik wil
Dat is dan weer zo flauw hè.....zoveel ervan eten als je wil en niks aankomen.....
Hé Stijn...Thnx voor het delen van dit superrecept!!
Stijn schreef:Eerst en vooral bedankt allemaal, en het is waarschijnlijk een dikmakertje ja
Dat is dan weer zo flauw hè.....zoveel ervan eten als je wil en niks aankomen.....
Jaloers? 
mniek schreef:Hé Stijn...Thnx voor het delen van dit superrecept!!
Stijn schreef:Eerst en vooral bedankt allemaal, en het is waarschijnlijk een dikmakertje ja
Jaloers?
Ja....en ik zal niet de enige zijn.......
Stijn schreef:mniek schreef:Hé Stijn...Thnx voor het delen van dit superrecept!!
Jaloers?
Ja....en ik zal niet de enige zijn.......
Ik ook!!
Tja, mannen he?? En nog een jonge ook! Over 15 jaar piept hij ook wel anders
Ik ga wel op je dodelijke cupcake stemmen hoor, heb het in de kalender gezet...
wow, wat een geweldige cupcake. ECHT SMAKELIJK, prachtig en erg professioneel uitziend.
prachtige foto's ook!!!!!!!!!
Ooooh mijn god, Death By Chocolate!!!
Ik word al dik als ik maar dénk dat ik ernaar wil kijken, maar het ziet er echt zaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalig uit! Waar en wanneer kan ik stemmen????

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Cupcake challenge cupcake!