1

Onderwerp: vraag over 1-2-3 botercreme

Hallo,
ik ben nieuw op dit forum en ik weet eigelijk niet of dit hier goed staat..

maat ik heb een vraagje over de 1-2-3 botercreme.
Ik heb deze nu 3x gemaakt, de eerste keer was het perfect gelukt, hij was heerlijk en mooi glad en stevig. De tweede keer had ik de hoeveelheden verminderd en werd de botercreme ineens helemaal glimmend en veel vetter..

Toen heb ik de 3e x alles hetzelfde gedaan als de 1e keer, zelfde roomboter, zelfde suiker en hoeveelheden, maar tog werd de botercreme weer zo glimmend en zacht..

Wie heeft er een tip voor mij, of wat doe ik fout?

groetjes, Linda

2

Re: vraag over 1-2-3 botercreme

tja ik heb deze 1 keer uitgeprobeerd, maar ik vond het zowieso niet lekker.

En het kloppen, jeetje je moet wel 20 minuten kloppen hoor, voordat hij goed is, misschien dat je dat niet lang genoeg doet?

ik zou zeggen gebruik lekker de zakjes botercrememix van een of andere webshop!

Niet die van soezie kopen, dat is ook niets!

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

3

Ik vind hem heerlijk! Maar ik maak hem meestal 1-2-2, dus met minder boter. Dan wordt hij niet zo vet. En je moet inderdaad heel lang kloppen, maar daar heb ik kennie voor.  :D

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

4

Ja ik vind hem ook echt heerlijk! Kan er ook heerlijke mokka mee maken!
Maar ik heb juist het idee dathem overklop, de eerste was ook wit van kleur en de keren erna werd het echt een gelige boterkleur  :nooo

Glamour schreef:

Ik vind hem heerlijk! Maar ik maak hem meestal 1-2-2, dus met minder boter. Dan wordt hij niet zo vet. En je moet inderdaad heel lang kloppen, maar daar heb ik kennie voor.  :D

Ja, die heb ik van de week ook als vulling gemaakt. Met kletskoppen erdoor en dat was echt zalig. Die 1:2:3 vond ik ook nog te boterig.

Groetjes Karine