1

Onderwerp: Doolooptijd....?

Allereerst, ik hoop dat dit bericht op de juiste plaats staat. Anders sorry!

Binnenkort wil ik mijn eerste taart gaan maken. Nu vraag ik me af hoe lang ik hier ongeveer over zal doen. Het wordt een ronde taart bekleed met marsepein en een puzzelplaatje. Althans dat is de bedoeling  :o .

Kan ik het biscuit van te voren al klaarmaken? Hoe lang kan ik deze bewaren? Als de taart "klaar" is, hoelang en hoe bewaar ik deze dan?

Ik moet de taart op 21-09 afhebben. Welke datum kan ik dan het beste beginnen?

Oh oh, al deze vragen............... :s

Alvast bedankt voor de reacties!

2

Re: Doolooptijd....?

Allereerst, welkom in de magische wereld van taarten bakken :)  :)

Het puzzelplaatje kan je ver van tevoren maken, zeg bv een week tot anderhalf. Deze goed afdekken onder huishoudfolie en in een tupperware donker wegzetten.

Het biscuit kan je van tevoren bakken en invriezen, als je niet wilt invriezen dan kan je bijvoorbeeld het kapsel twee dagen van tevoren bakken, laten afkoelen, inpakken in huishoudfolie en donker wegzetten.

Wanneer de taart klaar is, kun je deze in een kartonnen taartdoos in de koelkast bewaren.

Succes :)

3

Dank je wel! Dat gaat een hoop bak-stress voorkomen!!!  :Y

4

1 week van te voren de puzzel maken & bewaren zoals Slinnie zegt.

19 september:
Het kapsel bakken en na het afkoelen in een pedaalemmer-zak bewaren.

20 september:
Vullen & decoreren.

Bewaar de taart in een taartdoos in de koelkast (tenzij je een vulling hebt die buiten de koelkast bewaard kan worden; dan de doos op een koele plek bewaren).

Zelf zou ik het kapsel ook een week eerder bakken en invriezen; dat vind ik zelf het meest prettig werken.

Succes!

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

5

Het is bijna zover.....kapsel staat in de vriezer en de decoraties liggen klaar. Nog even 1 vraag;
Wanneer kan ik het kapsel het best snijden, met andere woorden; hoelang moet het daarvoor uit de vriezer zijn?

Bedankt!

6

Over het algemeen is een uurtje ontdooien op het aanrecht wel voldoende om hem te kunnen snijden.

~ Never waste a good crisis... ~

7

dank je!!