1

Onderwerp: cupcakes dummy

hallo
ik moet voor iemand cupcakes maken die ze lang kan bewaren voor de sier.
zijn er ook cupcakes dummys te koop of heeft iemand een tip hoe ik ze langerhoudbaar kan maken.

droog bakken weet ik, maar verder?

alvast bedankt

2

Re: cupcakes dummy

Ik heb een keer gehoord dat iemand ze van gips heeft gemaakt. Weet helaas niet meer wie.

Groetjes Iris

"We zijn stuk voor stuk engelen met slechts 1 vleugel, en we kunnen vliegen door elkaar te omhelzen!"  Citaat L. de Crescenzo

3

Cupcake cases in een metalen cupcakevorm zetten, gips erin gieten, voila..........

4

Laat cupcakes gewoon indrogen/uitharden en gebruik ze dan, werkt super!

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

5

Maar blijven vocht aantrekken door de hygroscopische kwaliteiten van de suiker in de cupcake dus schimmel ligt altijd op de loer (nederland vochtig land :)), dan beter bakken van brooddeeg vanwege het bijna niet aanwezig zijn van suiker.....

6 Laatst bewerkt door wendy (15-09-2010 08:07)

Of je gaat langs de hobby zaak, koops zoiets in de juiste maat.
http://www.hobbycompleet.nl/product_thumb.php?img=images/p/kars/krs_118261_1227s.jpg&w=178&h=178
En je snijd de punt eraf, heb je een cc vorm over. :lol:
Neem voor de maat even een cc papiertje mee, schat makkelijker in. ;)
brooddeeg duurt erg lang om af te bakken hoor, en op deze manier verkleurd je cc papiertje niet, even vastplakken met wat icing. :)

7

"Cupcakes" bakken van brooddeeg?

3 koppen bloem
1 kop zout
1 kop water met daarin 1 theelepel glycerine

Bakken

50 graden C. met de deur open voor 45 min.
200 graden C. met de deur dicht voor 45 min.

Jaren geleden voor mijn dochter gedaan voor leuke cakejes in haar keukentje. Recept van de PABO... :lol:

Bijzondere momenten verdienen bijzondere taarten.
www.sunnycakes.nl   Groetjes, Nicky

8

Zo heb ik ook een keer een wondermold vorm gemaakt met een laag brooddeeg in de mold afbakken, voor ik op hetpiepschuim  ei idee kwam. ;) vrees dat hij na een tijd toch ging schimmelen.

9

Ik heb net even op je fotoalbum gekeken Wendy, maar ik moet zeggen dat je in de laatste jaren erg vooruit bent gegaan chapeau, erg mooi en netjes allemaal....ziet er goed en prof. uit.

10

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=99269

de gipsen versie

Alles goed???? nee 3 fout

11

wendy schreef:

Zo heb ik ook een keer een wondermold vorm gemaakt met een laag brooddeeg in de mold afbakken, voor ik op hetpiepschuim  ei idee kwam. ;) vrees dat hij na een tijd toch ging schimmelen.

Dat klopt helemaal, Wendy!
Na een tijdje gaan ze schimmelen. Het is maar hoelang je ze wilt bewaren.  ;)
Maar een paar maanden moet wel lukken, is mijn ervaring.

Bijzondere momenten verdienen bijzondere taarten.
www.sunnycakes.nl   Groetjes, Nicky

12

Wambol schreef:

Ik heb net even op je fotoalbum gekeken Wendy, maar ik moet zeggen dat je in de laatste jaren erg vooruit bent gegaan chapeau, erg mooi en netjes allemaal....ziet er goed en prof. uit.

:lol: Dat is ook geen wonder, Wendy is een prof. ;) en een van de besten ook :Y

Ze geeft workshops die binnen no time volgeboekt zijn, heeft een paar dvd's uitgebracht en is nu bezig met een boek waar we allemaal met spanning op wachten. :D

Even weer on topic O-) Ik denk dat het er van afhangt hoe lang diegene ze wil bewaren. Brooddeeg is en blijft gemaakt van voedingsmiddelen en daardoor uiteindelijk bederfelijk. Piepschuim gaat langer mee maar kost ietsje meer. Het is ook lekker licht, in tegenstelling tot brooddeeg ;)

Succes met je dummies, ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

If life gives you lemons, make lemonade

13

Ja..zo heb ik ze ook gemaakt  :Y . Gewoon in siliconen cupcakevormpjes gieten (verkopen ze bij de xenos)...uit laten harden en versieren maar  :thumb:

14

wendy schreef:

zeker weten , mijn barbie wandelde bijna weg.. :lol:

15

Over dat indrogen gesproken... ik sprak van de week een tante van mijn man... zij had vorig jaar cupcakes van me gekregen en ... vond het zonde om ze op te eten! Dus ze liet ze staan... en staan... en staan... en staan... pas vorige week (na méér dan 1 jaar!!!!) heeft ze ze weggegooid omdat ze te stoffig werden.

Kortom: indrogen is een goede techniek :-) Er komen geen beestjes uit en het gaat niet stinken ;-)

Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get ...

16

Ik heb hier veel cupcakejes staan die gewoon hard geworden zijn. Gewoon decoreren zoals anders en laten staan :-)
Plakken met water (op de cc)
Gaat dus perfect !

17

Ik heb gewoon cupcakes volgens recept gebakken, en ze hebben daarna een jaar in mijn buffetkast gestaan :Y . Ging prima en kast rook het hele jaar heerlijk. Overigens na een jaar was ik ze zat en wilde weer wat anders dus heb ze weg gegooid en ze waren keihard geworden, had ook geen last van beestjes ofzo.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

18 Laatst bewerkt door Arianne (15-09-2010 13:24)

Hey Lune,
Je bent me voor  :D .

Ze zijn inderdaad van gips gegoten. Ik liep een poosje terug in de xenos en zag de silicone cupcake vormen liggen. Toen ging er zo'n lampje boven mijn hoofd branden en dit is het resultaat.

En Wendy's idee vind ik ook super. Die ga ik ook onthouden.
Wat moeten we toch zonder het forum :lol:

Succes ermee?

19

Nicolet schreef:

"Cupcakes" bakken van brooddeeg?

3 koppen bloem
1 kop zout
1 kop water met daarin 1 theelepel glycerine

Bakken

50 graden C. met de deur open voor 45 min.
200 graden C. met de deur dicht voor 45 min.

Jaren geleden voor mijn dochter gedaan voor leuke cakejes in haar keukentje. Recept van de PABO... :lol:

Ook zoutdeeg trekt water aan, ik heb het over gewoon brooddeeg, dus echt brood..........

20

Cecie schreef:

:lol: Dat is ook geen wonder, Wendy is een prof. ;) en een van de besten ook :Y

Ze geeft workshops die binnen no time volgeboekt zijn, heeft een paar dvd's uitgebracht en is nu bezig met een boek waar we allemaal met spanning op wachten. :D

Grin....niet om het 1 of ander maar ik bekijk de Nederlandse taartenmakelij van een andere kant en heb dit forum 3 jaar niet meer bezocht....... Workshops kan iedereen geven net als dvd's maken of boekjes uitgeven....maar ze heeft kwaliteit gekregen en nog wat anderen, dat valt mij gewoon mee.....

De taartdeco in Nederland begint een beetje op te groeien :)

21 Laatst bewerkt door Annekehil (15-09-2010 15:26)

Niet moeilijk denken; zoals hierboven ook al gezegd is; cc's bakken, niet vullen, insmeren met water of jam en decoreren maar. Wel uit de zon zetten want het kan wel verkleuren. Ik doe trouwens ook hetzelfde met koekjes.

Het enige probleem waar ik tegen aan blijf lopen, is dat de hond ze ook na een jaar nog lekker vindt en ze ook dan nog steeds van tafel probeert te jatten  :+

22

Kun je ze niet vullen met pur-schuim?

23

[move]---> taartdecoratie algemeen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

24

Ik heb een piepschuimsnij apparaat van de tijd van de 3D kaarten rage... echt ontzettend handig voor dat soort dingen! :Y