Onderwerp: HELP mn kapsel staat in de oven en niet gaar
Hai,
Ik heb nu mijn kapsel in de oven gezet,\van funcakes 160 gr en 40 min, maar nog niet gaar nu nog eens 10 min op 180 graden en nog zacht in het midden, wat nu????
Help
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » HELP mn kapsel staat in de oven en niet gaar
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hai,
Ik heb nu mijn kapsel in de oven gezet,\van funcakes 160 gr en 40 min, maar nog niet gaar nu nog eens 10 min op 180 graden en nog zacht in het midden, wat nu????
Help
Weer mislukt, het wil me maar niet lukken.
Als de baktijd voorbij is met daarbij nog 10 min extra op 180 gr is ie niet gaar.
De zijkanten wel, maar het hele middenstuk lijkt wel hard geworden pudding met allemaal gaatjes erin.
Wat gaat er niet goed?
Ik baal zo enorm, wil juist zograag een taartje bakken.
Ik gebruik een hete luchtoven, en hou me aan de aanwijzingen van de funcake mix.En ik mix mijn beslag met een handmixer op 8 min hoge stand en 2 min lage stand.
Meer kan ik toch niet doen.
Wie kan mij helpen?
Ik heb nog nooit met de funcakes mix gebakken.
Waren je eieren op temperatuur?
Misschien iemand anders die je kan helpen.
eitjes waren op kamer temperartuur.
Er staat ook helemaal niet op de verpakking hoe warm alles moet zijn
Heb je de temp van je oven gecontroleerd met een oventhermometer? Niet alle ovens worden zo warm als je vraagt........
Hoe groot is je vorm (welke vorm, blanda's bijvoorbeeld moeten veel langer) en hoeveel mix, eieren en water heb je gebruikt?
De vorm is 24cm en heb de hoeveelheid mix eitjes en water gebruikt wat word gevraagt op de funcake biquit mix.
Denk stieken ook wel hoor dat het mn oven is die niet wil mee werken.
Ik ga van de week bij mijn schoonzus weer eens proberen, zei heeft een gewone oven.
En anders ga ik het bakken opgeven hoor bestaan er ook kant en klare bodems??
En anders ga ik het bakken opgeven hoor
bestaan er ook kant en klare bodems??
ja........die bestaan!
Bij sommige albert heijns (XL) en bij roos banket kun je ze bestellen, of vragen of een medeforumster voor je wil bakken tegen betaling? Maar vooral de eerste kapsels zijn gewoon veel oefenen, uitproberen en weggooien Je moet de mix en de oven leren kennen en dat valt niet altijd mee............
Ik zou toch een oventhermometer kopen, die koop je voor een euro bij de blokker, en helpen je hier goed mee.
Al je ingredienten moeten op kamertemperatuur zijn. Heb je wel de goede hoeveelheid water aangehouden? Daar zijn mensen toch nog wel eens te scheutig mee. Je zegt dat je zus een gewone oven heeft, wat voor oven gebruik je dan zelf?
IK BEN ERUIT HOOR!!!
Ben zo DOM DOM DOM.
Durf het bijna niet te zeggen, maar goed, jullie zijn zo lief om mij te helpen, ga ik ook vertellen van mijn stommietijd
Ik moest 33 ml water erbij toevoegen, en wist even niet zo snel meer hoeveel dat was.
Ik hang nog in de CC tijd van de flesvoedingen, en mijn man zegt volgens mij is het 330 cc
das dus veeeeeel te veeeeeel.
Gewoon 33cc.
Ooooh stomme ik he.
Tsja beginneling
Ik ga vanavond snel weer een poging wagen.
iig heel erg bedankt voor het antwoorden.
Liefs Linda
fijn dat je de oorzaak weet, je volgende kapsel wordt vast een pracht-exemplaar.
En geloof het of niet, je bent niet de eerste en ook vast niet de laatste die dit gebeurt, daarvan ook de vraag van Glamour over de hoeveelheid water.
Het helpt ook als je eerst alleen je eieren 10 minuten mixt en daarna de aanwijzingen op het pak opvolgt.
Gaat weer niet lukken hoor.
Kapsel nr 3 staat nu weer in de oven, en nu echt goed gedaan.
Wel 35 min op 160 graden en was nog zacht 10 min erbij, nog zacht nu weer 10 erbij op 180 graden, hoelang kan die kapsel het aan in de oven hahahaha.
Denk dat het weer niets gaat worden.
De binnenkant kan je zo indrukken, gevoel dat je een velletje naar beneden drukt.
Blijf nog even duimen wie weet lukt het toch wel.
DUIM DUIM DUIM
Tis gelukt
Nu de volgende uitdaging, het bekleden van de taart.
Heb er zin in
hoera voor het kapsel.
ho ho, niet zo snel, eerst moet je kapsel nog afkoelen, dan doorsnijden en vullen, dan nog afsmeren en ± een ½uur in de koelkast, daarna kan de pret pas echt beginnen.
Veel plezier.
Gerda,
Alles is gelukt hoor, ben zo blij en valt me 100 % mee.
Alles is nog wel simpeltjes, maar dat doet de pret niet drukken hoor
Nu weet ik alleen niet hoe ik hm moet bewaren hahaha.
Er zit room in en bekleed met marsepein.
Heb een tupperware doos waar die in kan, of zo kaal in de koelkast wat ik heb geen taartdoos stom he niet aan gedacht.
Nou ja morgen gaan we er lekker van eten, als ie dat nog staat hahaha.
fijn dat het naar je zin gelukt is.
Wanneer je ingrediënten hebt gebruikt die in de supermarkt in de koeling staan (behalve boter) dan je taart ook in de koeling.
Banketbakkersroom behoort ook in de koeling.
Een taart die bekleed is met marsepein of fondant hoeft niet afgedekt te worden in de koeling, je bekleding dekt hem wel af tegen uitdrogen.
Zeker niet luchtdicht in plastic in de koeling zetten dan kan je taart de condens niet kwijt.
Morgen een uur voor het aansnijden uit de koeling halen, je taart zal dan beginnen te zweten (nat worden), dit komt door het temperatuurverschil. Hier moet je niets aan doen, zeker niet deppen of afvegen, daar verpest je het alleen maar mee.
Als het goed is droogt je taart vanzelf weer op.
Eet smakelijk morgen.
Aaah Gerda wat lief dat je me nog even wat tips geeft als ik de taart wil gaan aansnijden
Het is mn eerste taartje, wil nog wel workshops volgen, maar kon gewoon niet wachten om zelf al wat te proberen.
Bedankt liefs linda
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » HELP mn kapsel staat in de oven en niet gaar